Volvo представи новото EX30 Cross Country
Volvo представи новата версия EX30 Cross Country на малкия си кросоувър. Това е първият изцяло електрически CC модел на шведите. EX30 и без това имаше доста силна 2024 г. с близо 100 хил. продажби (98 100 броя, ако трябва да сме съвсем прецизни), а с новия вариант китайските собственици на марката се надяват да привлекат клиенти, които досега смятаха модела за прекалено не-Volvo.
Освен вдигнатото окачване, EX30 CC идва с гуми, които са по-подходящи за каране по лоши пътища, обути на специални за модела 18-инчови джанти. Окачването пък е омекотено за по-лесно справяне с неравности.
Новите гуми и по-лошата аеродинамика се отразяват леко на пробега – той е с 23 км по-малък от този на стандартното EX30 с два електромотора.
Както може да предположите, EX30 ще се предлага само във варианта с два мотора и двойно предаване в съчетание с голямата батерия (69 кВтч). Зареждането от 10 до 80% отнема 26 минути. Мощността не е променена – 428 к.с., съчетани с 542 Нм.
Ако разгледате снимките на новия модел внимателно, ще видите готини акценти в дизайна, които подчертават авантюристичния характер, но нямат особена практическа насоченост. В предната решетка е вграден детайл от топографска карта на най-високата планина в Швеция, както и координатите на връх Кебнекайсе. На бас, че в някакъв момент този елемент ще може да се индивидуализира с координатите на важен за собственика на колата обект…
У нас базовото EX30 с един електромотор започва от 80 хил. лв. Ако искате максимален пробег, то същото, но с голямата батерия струва 90 хил. лв. Вариантите с два електромотора започват от 100 хил. лв., като за версията Cross Country очакваме цена около 120 хил. лв.