Официално: Volvo представи новото ES90
Volvo официално представи най-новия си електромобил – ES90. С това компанията връща в играта популярния си седан от серията 90, при това (съвсем случайно, нали) в същия ден, в който Audi представи новото A6.
Всъщност Volvo твърди, че ES90 не е седан или SUV, а е в собствен клас. Да, добре! Както и да го определите, това е топ моделът в гамата на Volvo и бъдещата служебна лимузина на шведския крал. Дизайнът е много сходен с този на EX90, но в квадратна форма.
Голямата разлика в техническо отношение е, че ES90 е първият модел на компанията, който използва 800-волтова платформа. Това позволява бързо зареждане от зарядни с мощност до 350 кВт. От 10 до 80% 102-киловатчасовата батерия се зарежда за 20 минути, като за едва 10 минути зареждане се осигуряват 300 км пробег, твърди Volvo. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,25 – най-обтекаемото Volvo, създавано някога.
ЕS90 ще се предлага в три варианта. Single Motor идва с (очевидно) един електромотор с 333 к.с. (480 Нм) Тук батерията е 88-киловатчасова и пробегът е 640 км. Вариантът Twin Motor добавя втори електромотор и вдига мощността на 450 к.с. (670 Нм) Тук се монтира по-голямата батерия (102 кВтч), осигуряваща 700 км пробег. Има и по-спортна версия Twin Motor Performance с внушителните 680 к.с. (870 Нм), която ускорява до 100 км/ч за 3,9 секунди. Забавното е, че това е единствената кола с 680 коня, за която се сещаме да е ограничена на 180 км/ч, джентълменско ограничение, възприето от шведите с цел ограничаване на катастрофите по пътищата и съхраняване на човешкия живот.
Интериорът е в познатия за новите модели на Volvo минималистичен стил – с голям 14,5-инчов изправен екран за основните функции. Цялата система е базирана върху платформа на Google, като компютърът на борда може да изпълнява 500 трилиона операции в секунда, което ще позволи на Volvo да внедри AI в колата дистанционно на по-късен етап. 5G и функциите за полуавтономно движение вече работят. Зад волана има 9-инчов екран за основните функции. Липсват каквито и да са бутони, което не ни допада особено. Всичко се управлява от екраните, с глас или от волана.
Единственото, което ни липсва е версия комби EV90. За съжаление не е много ясно дали такава въобще ще има. Тук разликата с A6 е доста осезаема, като имате предвид, че Audi първо представи комбито…