Renault извади нов 1,8-литров хибриден агрегат

Както при предишното поколение, серийно-паралелната хибридна архитектура на този нов силов агрегат комбинира два електрически мотора (36 кВт електромотор и 15 кВт високоволтов стартер генератор) с 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 80 кВт или 109 к.с. (69 кВт и 94 к.с. за предишния двигател), съчетани с нова интелигентна скоростна кутия с палцови муфи, без съединител, с различни режими и батерия с капацитет 1,4 кВтч. Скоростната кутия с палцови муфи осигурява бърза и прецизна смяна на предавките с минимална загуба на мощност. Тя е също така по-проста от гледна точка на механиката, което я прави по-надеждна.
Индиректното впръскване от предишното поколение е заменено от нова система за директно впръскване. В резултат на това впръскването на горивото е по-прецизно, а изпаряването му е оптимизирано при налягане от 350 бара за по-голяма точност и ефективност при горенето. Това подобрява производителността на двигателя, намалява емисиите и допринася за по-нисък разход на гориво.
Въртящият момент е с 25% по-висок (172 Нм само за двигателя с вътрешно горене, т.е. +22 Нм) в сравнение с предишната версия. Това означава, че максималният въртящ момент е наличен при по-ниски обороти (около 2000 об./мин.) за увеличена производителност и по-бързи реакции особено по време на ускорение или при набиране на скорост по високоскоростни пътища. Следователно ускорението е по-динамично. Captur сега ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди в сравнение с 10,6 секунди за предишната версия, осигурявайки по-бързи реакции за по-пъргаво шофиране. Symbioz също така подобрява времето си за ускорение от 0 до 100 км/ч: 9.1 секунди спрямо 10,6 секунди за предходната версия.
Новият хибриден силов агрегат е оборудван с батерия с капацитет 1,4 кВтч (230 V) в сравнение с 1,2 кВтч за предишната версия. Увеличеният капацитет на батерията увеличава пробега на автомобила в електрически режим, оптимизирайки разхода на гориво и осигурявайки по-голяма гъвкавост за водачите при пътувания в града или на кратки разстояния.
Новият силов агрегат full hybrid E-Tech под капака на Captur и Symbioz изразходва само 4,4 л/100 км в сравнение с 4,7 л за предишната версия. Тази оптимизирана система осигурява икономия на гориво до 40%, като същевременно намалява емисиите на CO2 до едва 98 г/км и за двата автомобила.