„Българският“ Koenigsegg Jesko Attack COByX e готов и вече се тества


13 Jun 2025

Това са първите снимки на лилаво-карбоновия Koenigsegg Jesko, поръчан за българската колекция COByX. Новината, че такъв автомобил е поръчан от български клиент, дойде в края на септември 2024, когато конфигурацията бе публикувана от koenigseggjesko.registry, а сега вече виждаме кадри на колата от плът и кръв (или по-скоро от карбон и метал).

Хиперавтомобилът е видимо завършен и облепен с предпазни летни, чиято цел е да запазят по-чувствителните към наранявания от камъчета и други частици повърхности, по време на шосейните изпитания, през които задължително преминава всеки новопроизведен екземпляр. Някои от кадрите са на photochristofferf, с отбелязвания също на driverromania и, очаквано, cobyx_collection.

В една от публикациите е уточнено, че червените спирачни апарати и карбоновите джанти са само тестови компоненти, които ще бъдат сменени преди издаването на колата. В публикацията ни през септември миналата година споделихме рендърите от конфигурацията, която е с черни спирачки и „обикновените“ колела от кован алуминий.

А защо не са избрани по-яко изглеждащите и по-леки Koenigsegg Aircore? Този въпрос бе зададен чрез коментар на публикация на cobyx_collection от 29-ти януари 2024, на който хората/човекът зад профила отговори „Защото възнамеряваме да използваме колата доста често“. Яко.

Ние, като автомобилни фенове, очакваме да видим Koenigsegg Jesko Attack COByX по родните пътища с голямо нетърпение и ще се радваме, ако колата наистина се кара. А относно какво точно представлява тя и кое я прави толкова специална, припомняме някои от изумителните факти за нея.

Koenigsegg Jesko е 100%-тов хиперавтомобил. Кристиан фон Кьонигсег го представи през 2019, като избра да кръсти колата на баща си Йеско. Припомняме, че двигателят е 5-литров V8 с две турбини, надуващи до 1,7 бара. В тази конфигурация агрегатът генерира 1280 к.с. при 7800 об/мин, а червената граница е при 8500. Максималният въртящ момент е 1500 при 5100 об/мин.

Потенциално българският екземпляр обаче е поръчан с опцията за гориво E85, с което моторът достига до 1600 к.с., при 2,2 бара на турбините. Масата на самия двигател е едва 189 кг., а на колата, суха, само 1320 кг. Друг любопитен факти за модела Attack са стойностите на аеродинамичната сила на притискане - 700 кг при скорост от 250 км/ч, 1000 кг при 290 км/ч, а пикът е 1400 кг или с 80 повече от собствената му маса.

Хармоничен и готин!