Koenigsegg Jesko за 7 млн. лв. идва в България?

  • Галерия с 6 рендъра. Галерия с 6 рендъра.

27 Sep 2024

Новината е публикувана преди седмица в инстаграм профила koenigseggjesko.registry. Важно е да се уточни, че той не е официален канал на марката Koenigsegg, създаден е на 09.10.2018 (реално 5 месеца преди да предпроизводствения прототип да бъде показан в Женева, интересно) и целта му е да „описва детайлно всеки поръчан Jesko“. От описанието на профила разбираме също, че засега там са описани 98 екземпляра, от всички обещани от марката 125 броя, в това число и 9-те предпоризводсвтени коли. Супер.

За нас е особено интересна публикацията от 19.09.2024, която класи следното: „Представяме ви Jesko COByX, прекрасно специфициран Jesko, за клиент в България през 2025“. Колата е в т.н. Attack изпълнение, при което акцент е аеродинамичната сила на притискане, повече от максималната скорост, която е при Koenigsegg Jesko Absolut.

Jesko COByX е специфициран с най-скъпата опция в каталога на Koenigsegg, a а нищо чудно и в автомобилното производство въобще. Става въпрос за екстрата ‘Exposed Carbon’, която се доплаща отварящите широко очите 443 400 долара или 721 145 лв. За покритие! Или по-скоро за липсата му, защото така направен, Jesko показва красотата на карбоновите панели.

Колосалната сума бе споделена от Мани Кошбин, във видео от 11.08.2020 г., в което той специфицира кола за себе си. Там Мани споделя и цената на модела Jesko Attack -  2 840 000 долара или около 4,6 млн. лева. Това обаче е за САЩ и преди 4 години, в статия 22.08.2022, TopGear казват, че карат „шосейната ракета за 2,85 млн. паунда“. Или 6,68 млн. в наши пари. Леле.

Ако добавим и 720k за голия карбон в лилаво, излиза че българският Koenigsegg Jesko Attak струва около 7,4 млн. лв… Ако приемем, че всички цитирани от Мани и Джак Рикс суми са верни, и че българският клиент не е добавял нищо друго по колата. Спoред koenigseggjesko.registry са поръчани допълнително Desiato Alcantara изпълнение на салона, както и G-Force Meter, а джантите са стандартните от кован алуминий, доста по-удачни за нашите пътища от опционалните карбонови ‘Koenigsegg Aircore’ (+104 900 долара по информация от видеото на Мани Кошбин).

Koenigsegg Jesko е 100%-тов хиперавтомобил. Кристиан фон Кьонигсег го представи през 2019, като избра да кръсти колата на баща си Йеско. Припомняме, че двигателят е 5-литров V8 с две турбини, надуващи до 1,7 бара. В тази конфигурация агрегатът генерира 1280 к.с. при 7800 об/мин, а червената граница е при 8500. Максималният въртящ момент е 1500 при 5100 об/мин.

Потенциално българският екземпляр обаче е поръчан с опцията за гориво E85, с което моторът достига до 1600 к.с., при 2,2 бара на турбините. Масата на самия двигател е едва 189 кг., а на колата, суха, само 1320 кг. Друг любопитен факти за модела Attack са стойностите на аеродинамичната сила на притискане -  700 кг при скорост от 250 км/ч, 1000 кг при 290 км/ч, а пикът е 1400 кг или с 80 повече от собствената му маса.

Дали информацията на koenigseggjesko.registry е достоверна? Не можем да кажем, но припомняме, че през февруари се разбра, че шведската марка за хиперавтомобили се сдобива с официален представител в България, M Car в София. Шоурумът е вече факт, като той е един от едва 10-те в Европа. Така, че нищо чудно да видим този Jesko COByX и у нас.

На тази снимка се вижда по какъв начин от Koenigsegg се подготвят за новия си български клиент. Снимката е от Instagram.

Интересно, а и много вероятно, този Jesko да отиде в богатата колекция на варненски бизнесмен (или група бизнесмени), чийто автомобили са със специфични номера: СОВУХ1, СОВУХ2... и така до 5. Дали този хипер автомобил няма да е СОВУX6?

Предстои да разберем!

Разгледай повече този великолепен FORD GT

 

А ето и друг автомобил Aventador SVJ

Най-достъпният пикап у нас?