Новият Koenigsegg Sadair’s Spear идва с 1625 коня и цена от 4,5 млн. евро
Брутален. И направен да троши рекорди. Сто процента скоро ще го видим в устрем към титлата „Най-бърз шосеен автомобил“, но Koenigsegg Sadair’s Spear е много повече от просто упражнение в стил „Вижте ме какво мога!“ Той е своеобразно произведение на изкуството, каквито са всички коли, направени от Кристиан Ерланд Харалд фон Кьонигсег.
Който реализира мечтата си през 1994 г., основавайки Koenigsegg Automotive AB. И, както всяко начало, Кристиан изпитва трудности, с които се справя с помощта на баща си Йеско фон Кьонигсег. Именно в негова чест синът му кръщава един от най-новите си модели – Koenigsegg Jesko, като най-новото творение също има връзка с Кьонигсег старши. Sadair’s Spear е името на коня, с който Йеско е участвал и печелил състезания, като жокей. Интересно, нали?
Koenigsegg Sadair’s Spear е базиран на Jesko, но е още по-лек и по-мощен. Масата е намалена с 35 кг, като 2,6 са спестени от шумоизолация. Така „Копието на Садаир“ заковава кантара на едва 1320 кг сух, което го прави с 60 кг по-лек от най-лекото Porsche 911 992, лимитираното S/T. Със своите 525 коня обаче, Porsche-то е доста далеч от Sadair’s Spear.
Шведският хиперавтомобил разчита на познатия от Jesko 5-литров туйн-турбо V8 с плосък колянов вал. На бензин развива „скромните“ 1300 к.с. при 8500 об/мин, а когато работи на Е85 генерира 1625 коня (+20 к.с. спрямо Jesko и в двата случая). По-високата мощност с по-еко горивото се дължи и на повишеното налягане на турбините – 2,2 бара спрямо 1,7 на бензин. Максималният въртящ момент е непроменен – 1500 Нм при 5100 об/мин, който измъчват задните гуми през гениалната 9-степенна Light Speed Transmission (LST) скоростна кутия.
1625 к.с. на 1320 кг е епично съотношение. В резултат Sadair’s Spear може да развие над 360 км/ч и да ускори от 0-100 км/ч за под 2,5 секунди. Втората характеристика не е официално заявена от Koenigsegg, но спокойно може да се заключи, че времето е близко до реалното. Това, което е съвсем ясно е бруталният дизайн – комбинация от интересно кафяво и кафяв „гол“ карбон, с акценти в бяло и зелено. Разбира се, това е само едно от много възможни оформления на колата, тъй като визията ѝ ще зависи от 30-те човека, добрали се до възможността да платят минимум 4,5 млн. евро за лимитирания модел.
Междувременно, очакваме с нетърпение да видим на живо и „българският Jesko“, който вече е готов и наскоро бе засечен по време на финалните шосейни изпитания преди доставката (кликнете тук или долу за историята).