Българска компания откри първия шоурум на DONGFENG в Сърбия
Първият шоурум на DONGFENG в Сърбия официално отвори врати в Белград. Вносител на китайската автомобилна марка е „Чайна Мотор Къмпани“ АД – дъщерно дружество на автомобилната група „Авто Юнион“ ЕАД. Събитието бележи важен момент в развитието на компанията на външни пазари и е част от по-широката ѝ стратегия за присъствие в целия регион на Балканите. До края на годината компанията планира да покрие цялата територия на Сърбия с дилърски точки.
„Авто Юнион“ е добре познато име в автомобилния сектор, особено на българския пазар, където в миналото е представлявала марки като Fiat, Alpha Romeo, Abarth, Opel, Nissan и други марки. След период на преструктуриране, групата днес се фокусира изцяло върху новото поколение китайски автомобили, като официален вносител и дистрибутор на марки от групата DONGFENG – един от най-големите автомобилни производители в Азия.
Само за последните 12 месеца интересът към китайските автомобили бележи стабилен ръст, като „Чайна Мотор Къмпани“ очаква над 1500 продадени автомобила до края на 2025 г. Прогнозите са, че марките от групата DONGFENG ще достигнат пазарен дял над 3% в сегмента на новите леки автомобили в България, а Сърбия и други съседни пазари тепърва ще допринасят за допълнителен ръст.
След Сърбия, компанията има планове да открие нови обекти и в други страни от Балканите, включително Гърция, Северна Македония и Румъния. Целта е ясна: да се превърне в един от водещите представители на китайски автомобили в региона, предлагайки достъпни, надеждни и добре оборудвани модели на новото поколение потребители.
„Идваме с реалистични очаквания, но с голяма увереност в качеството на продуктите и силата на новия модел на дистрибуция. Пазарът на Балканите е динамичен и ние вярваме, че имаме какво да предложим“, коментират от ръководството на „Чайна Мотор Къмпани“ АД.