Renault Boreal е по-красивата версия на Dacia Bigster
В края на април 2025 г. френската компания обяви името на изцяло новия си C-сегмент SUV – Boreal, който обаче няма да се предлага на европейския пазар. Сега Renault разкри първите официални изображения и ключови детайли за модела, който е насочен към над 70 държави извън Стария континент.
Renault Boreal е „следващата стъпка в нашата международна стратегия за развитие“ – част от плана Renault International Game Plan 2024–2027, целящ да задвижи растежа на марката в ключови сегменти извън Европа. Моделът следва наследството на легендарни глобални икони като Renault 4, 5 и Clio, адаптирайки го към нуждите на съвременните семейства и професионалисти в Латинска Америка, Турция, Близкия изток и страните край Средиземноморието Renault Group.
"Не просто нов модел, Renault Boreal въплъщава нашата международна амбиция. Проектиран да отговори на изискванията на най-взискателните клиенти, той ще се сглобява в Куритиба и после в Бурса. Като четвърто пускане по плана International Game Plan, Boreal засилва нашето присъствие в C-сегмента," Иван Сегал, старши вицепрезидент Renault International Operations в Renault Group.
В основата на Boreal стои новата „ултра-гъвкава модулна платформа“ на Renault Group, позволяваща бърза локална адаптация, оптимизирани логистични разходи и съвременни технологии на борда. Производството е разделено между завода в Куритиба (Бразилия) за Латинска Америка и този в Бурса (Турция) за 54 пазара в Източна Европа, Близкия изток и Средиземноморието – общо 71 държави извън Европа Renault Group.
Renault Boreal е дълъг 4,56 м, с изчистена, балансирана външност и характерна светлинна подписка отпред и отзад. Ако всичко това ви изглежда познато, не се лъжете - новият C-сегмент модел е почти близнак на Dacia Bigster. Просторният интериор разчита на дигитално табло, интегрирана мултимедийна платформа Google Automotive Services и научен акустичен дизайн от Harman Kardon (в сътрудничество с Jean-Michel Jarre). Моделът предлага 24 системи за асистенция на водача и персонализирани режими Multi-Sense с „Smart“ опция за управление на поведението му според стила на шофиране Renault Group.
Под капака се намира 1.3-литров турбо бензинов двигател TCe, с мощност около 160 к.с. и 270 Нм въртящ момент, комбиниран със 7-степенна роботизирана скоростна кутия EDC с двоен съединител. Моделът се предлага както с предно, така и със задвижване на четирите колела.