Mercedes CLA получи и комби версия
Новият Mercedes-Benz CLA Shooting Brake бе представен като допълнителен модел от фамилията CLA, който ще се предлага както с конвенционални, така и с чисто електрически задвижващи системи.
Дизайнът на новото Shooting Brake запазва характерната купеоподобна линия до B-колоната, но отзад покривът е удължен и е наличен огромен панорамен стъклен покрив. Отзад доминира тънка LED лента, свързваща светлините, а вътрешният обем за багаж достига до 1 290 литра при сгънати задни седалки, докато пространството за глава на втория ред е увеличено с 26 мм спрямо седана.
В сравнение с предишното поколение, новото Shooting Brake е с 35 мм по-дълго, 25 мм по-широко и 27 мм по-високо, а междуосието е удължено с 61 мм. Въпреки това максималната маса за теглене остава 1 800 кг – параметър, който вероятно рядко ще бъде използван от собствениците.
Автомобилът разполага с усъвършенстван панорамен покрив от топлоизолиращо стъкло със специално IR-отразяващо и нискоемисионно покритие. Интересна иновация са 158-те „звезди“, които могат да се осветяват в комбинация с амбиентното осветление на купето, както и опционална електрохроматична функция за промяна на прозрачността на стъклото.
Електрическата гама включва две версии – базовият CLA 250+ Shooting Brake EQ Technology с 200 кВ (268 к.с.) и 335 Нм, ускоряващ от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди, и по-мощният CLA 350 4Matic с 260 кВ (349 к.с.) и 515 Нм, достигащ същата скорост за 5,0 секунди. И двете модификации използват 85 кВтч никел-манганова-кобалтова батерия, осигуряваща съответно до 761 км (WLTP) за CLA 250+ и до 730 км за CLA 350, както и бързо DC зареждане до 320 кВ, добавящо около 310 км пробег за 10 минути.
Цени и конкретни срокове за доставка все още не са обявени, но се очаква първите бройки да достигнат до дилърите преди края на годината .