Тази нова суперкола има V12 двигател и ръчна трансмисия
Британският новак Garagisti & Co представи GP1 – двуместен суперавтомобил с класическа рецепта: атмосферен V12, задвижване на задните колела и шестстепенна ръчна трансмисия. Моделът е насочен към пуристите и засега съществува само под формата на рендъри, но производителят твърди, че проектът е в заключителна фаза.
В основата на GP1 стои изцяло нов 6,6-литров V12, разработен от италианската инженерна фирма Italtecnica. Двигателят развива 800 к.с. при 9000 об/мин и повече от 700 Нм въртящ момент – без турбокомпресори и без електрификация. Целта е „механична чистота“ и звук, който съвременните електрически суперкарове не могат да предложат.
Мощността достига задните колела през надлъжно разположена 6-степенна механична кутия Xtrac, описвана от компанията като изключително ангажираща. Обявеното тегло е около 1000 кг, а хардуерът е поверен на доказани марки като Brembo и Öhlins.
Дизайнът е дело на Анхел Гера – бивш дизайнер в Bugatti и Rimac – и черпи вдъхновение от „златната ера“ на клиновидните форми, с препратки към Lancia Stratos Zero и Lamborghini Countach. Каросерията е очертана с остри линии и масивен дифузьор, четири централни накрайника на ауспуха и Х-образни LED стопове. Интериорът е максимално изчистен: без големи екрани и чувствителни на допир панели, със физически бутони и класически скоростен лост.
Серийното производство на GP1 ще бъде ограничено до 25 екземпляра, като цената започва от около 3,3 млн. долара преди данъци и персонализация. Първите 12 клиенти ще получат достъп до програмата Open Doors с възможност да се срещнат с екипа и да проследят отблизо създаването на автомобила. Доставките са планирани за следващите месеци.