Измериха съпротивлението на асфалта в тунел “Железница”
През миналата седмица Европейският център за транспортни политики е измерил съпротивлението на асфалта в най-дългия тунел у нас – “Железница”. За разлика от пътната настилка на много други места в България, се оказва, че една година след пускането на движението през тунела асфалтовата настилка е с отлично сцепление доста над нормите. Преди броени часове бяха публикувани резултатите, както и видео от самото измерване. Sarsys T2GO отчита коефициент от 0,63, което е над минималното изискване от 0,55. С шведския уред са измерени качествата на асфалта и в двете тръби на тунела, като екипът се движи в дясната лента, която е и по-натоварената и съответно с по-износен асфалт.
Шефът на центъра Диана Русинова твърди, че резултатът в “Железница” е добра новина на фона на много други изследвани напоследък участъци, в които резултатите са доста по-лоши. Предстои публикуване на повече информация за всички участъци, които са тествани с единствения подобен уред у нас.