Тунелът под Шипка финално ще е с една тръба
Бъдещият тунел под Шипка ще бъде само с една тръба и две ленти за движение, съобщава Economic.bg. Това става ясно от отговорите на регионалния министър Иван Иванов до двама народни представители. Проектът за две отделни тръби явно е отхвърлен.
Работи се по съгласуване на техническия проект, трябва да се бъде получено и разрешение за строеж. Най-дългият тунел у нас ще бъде с дължина 3220 метра – с повече от километър по-дълъг от сегашния рекордьор “Железница”.
Разчетите предвиждат през тунела да минават около 14 хил. коли на всеки 24 часа. Първоначалните проекти на съвременния тунел (все пак първият проект е от XIX век) предвиждаха строителството да отнеме четири години, но след години забавяне на проектирането, това не изглежда особено реалистично. В най-добрия случай строителството може да започне през 2026 г., така че готовият тунел в никой случай няма да е готов преди 2030 г.
Източник: Economic.bg