AI оцени тази щета на 440 долара

Клиент на Thrifty (марка на Hertz) бе таксуван с общо 440 долара за драскотина с размер около 2,5 см върху джанта, засечена от новите AI скенери за оглед на коли под наем. Случаят е от летище Хартсфийлд–Джаксън в Атланта - първият обект, където технологията е внедрена. Клиентът е получил известие минути след предаването на автомобила, че е дължим ремонт и такси.
Сумата е разбита така: 250 долара за ремонт, 125 долара „processing“ (разход за откриване и оценка на щетата) и 65 долара „administrative fee“ (част от разходите на компанията по обработката на претенцията). Това прави 440 долара за лека драскотина на една джанта. Потребителят разказва историята си в писмо до The Drive.
Човекът е насърчен да плати „възможно най-бързо“ чрез уеб приложение, което дори предлага отстъпка: 52 долара, ако плащането стане в рамките на два дни, или 32,50 долара — в рамките на седмица. В същото време обаче опитът да разговаря с жив служител се оказва труден: чатботът за щети не допуска веднага човек в разговора и само маркира претенцията за последващ преглед, а имейл контактът може да отнеме до 10 дни — повече от срока за отстъпката.
Hertz внедрява системата за автоматизирани огледи, разработена от израелската UVeye, първо на големи американски летища. Компанията заявява, че целта е повече прозрачност и по-бърза обработка на щети, а планът е технологията да работи на около 100 от приблизително 1600 летищни локации в САЩ до края на 2025 г.