Express Service е готов с първите ES3000 за Украинските железници


25 Aug 2025

Русенският локомотивен завод Express Service успя за рекордно кратко време да произведе първите два локомотива за Украинските железници. Поръчката е една от най-големите в историята на завода – за десет локомотива наведнъж. С тях железниците в Украйна постепенно започват да преминават от старите съветски дизелови маневрени локомотиви към много по-икономичните български, които са изцяло електрически и могат да се управляват дистанционно.

 

ES3000 е най-популярният модел на завода в Русе. Както подсказва името, той има теглителен капацитет от 3000 тона. Русенската маневра стъпва на три оси и е електрически акумулаторен локомотив, т.е. не се нуждае от контактна мрежа за работата си. Той има батерия с капацитет 220 кВтч и тежи 48 тона. Украинските версии са с междуосие от 1520 мм.

Български локомотиви се използват за маневрени дейности от държавни и частни ЖП превозвачи в цяла Европа. Локомотивите от Русе маневрират високоскоростните влакове TGV в Лион, Франция и теглят пътнически и товарни влакове в депа във Великобритания, Швеция, Швейцария, Литва, Латвия.

M5 Touring vs. Sedan