Ram върна V8 и пикапите се продават много по-бързо

След оттеглянето на Карлос Таварес и връщането на Тим Кунискис начело на марката Ram, компанията бързо върна осемцилиндровия Hemi V8 в средноразмерния пикап 1500, който бе заменен от нов редови турбо „шестак“ преди време. Ходът вече дава резултат: дилърите в САЩ съобщават, че най-ранните доставки на Ram 1500 с Hemi се продават средно за пет дни — темпо, което значително изпреварва най-бързо продаващите се модели на пазара, които обичайно стоят по 20–30 дни по паркингите на търговците.
Силният старт е обясним: имаше видим сегмент клиенти, които не приеха версията с шестцилиндров мотор и чакаха V8. С увеличаването на производството и предлагането на Hemi вариантите се очаква темпът на продажби да се нормализира, но първоначалният импулс вече се усеща в резултатите на марката.
По данни на Stellantis за третото тримесечие, ритейл продажбите на Ram са нараснали с 26% на годишна база. Като общ обем обаче марката е надолу с 5%, макар че 1500 отчита ръст от 10% — сигнал, че реинтродукцията на Hemi има пряко участие в динамиката.
В групов план Stellantis е нагоре с 6% заради силни тримесечия на Jeep и Chrysler. Възможно е част от търсенето да е дошло от клиенти, които са побързали да се възползват от данъчните стимули за плъг-ин модели преди изтичането им миналия месец. Dodge е надолу с 2%, но електрическият Charger Daytona записва най-доброто си тримесечие досега с 2 776 продажби, а Durango постига най-силния си резултат от 20 години. За новата моделна година Durango също се предлага само с V8 двигател.