Напук на тенденциите новото Audi A6 получи V6 дизелов двигател
![]()
В момент, в който дизелът губи позиции в Европа, Audi показва, че още не е готов да се раздели с TDI технологията. Германската марка представи нов 3-литров V6 дизелов мотор EA897evo4 с 48-волтова лека хибридна система и електрически компресор, за който твърди, че почти напълно елиминира турбо дупката. Първите модели, които го получават, са новите поколения на A6 и Q5.
Новият 3-литров мотор развива 295 к.с. при 3620 об/мин и 580 Нм, налични още от 1500 об/мин. Електрически задвижваният компресор е монтиран в смукателния тракт след турбото и интеркулера. Когато водачът настъпи газта, а отработените газове все още не са „събудили“ турбината, въздухът се пренасочва през електрическия компресор, който го сгъстява допълнително, преди да стигне до цилиндрите. Така налягането от 3,6 бара се изгражда близо секунда по-бързо от предишния V6, а турбината се развърта до 90 000 об/мин само за 250 милисекунди. Резултатът е осезаемо повече тяга при ниски обороти и реакция, която Audi сравнява с тази на електромобил със сходна мощност.
.jpg)
48-волтовата mild-hybrid система добавя краткотраен електрически boost от 24 к.с. и 230 Нм при потегляне, което подобрява ускорението и намалява разхода при движение с равномерна скорост. В конфигурация с новия V6 A6 седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди и достига електронно ограничени 250 км/ч, а комбитo Avant е само с десета от секундата по-бавно. Q5 и Q5 Sportback, които тежат приблизително колкото седана, са дори малко по-бързи – 5,0 секунди до 100 км/ч при същата максимална скорост.
.jpg)
Въпреки новите технологии, това не е изцяло нов агрегат, а поредна еволюция на добре познатия V6 EA897, появил се за пръв път още през 2010 г. и използван в различни модели на Volkswagen Group, включително в някои Porsche-та, преди марката от Цуфенхаузен да се откаже от дизела след скандала с манипулираните емисии. Audi твърди, че актуалният EA897evo4 е най-чистият до момента и подчертава, че може да работи и с HVO – хидротретиран растителен дизел, произвеждан от използвано олио и аграрни отпадъци, който намалява CO2 емисиите с до 95% спрямо конвенционалното дизелово гориво.

