Това е чисто новият Mercedes-Benz GLB


08 Dec 2025

Mercedes представи изцяло новото поколение GLB, което започва живота си като електрически модел и поема щафетата от досегашния EQB. Компактният SUV остава в ролята си на практичен модел в гамата на марката, но вече стъпва върху новата платформа MMA и комбинира дълъг пробег, бързо зареждане и опция за седем места. Премиерата дойде първо в електрическа версия, а plug-in хибрид ще се присъедини към гамата малко по-късно.

Mercedes официално потвърждава два електрически варианта на старта: GLB 250+ и GLB 350 4Matic. И двата използват 85 кВтч батерия с никел-манган-кобалтова химия и 800-волтова архитектура. При GLB 250+ един електромотор на задния мост осигурява 200 кВт (около 268 к.с.) и 335 Нм, ускорение 0–100 км/ч за 7,4 секунди и пробег до 631 км по WLTP. Версията GLB 350 4Matic добавя втори мотор отпред за електрическо задвижване 4х4, мощността нараства до 260 кВт (349 к.с.) и 515 Нм, а спринтът пада до 5,5 секунди при пробег до 614 км.

И двата варианта поддържат DC бързо зареждане до 320 кВт благодарение на 800-волтовата система. Според Mercedes батерията може да бъде заредена от 10 до 80% за 22 минути, а само за 10 минути на бърза станция се добавят около 260 км пробег. AC зарядното е до 22 кВт като опция, а моделът поддържа и двупосочно зареждане (Vehicle-to-Home и Vehicle-to-Grid), което ще бъде активирано по-късно чрез софтуерна актуализация.

По-късно гамата ще бъде разширена с по-достъпна електрическа версия GLB 200 с LFP батерия 58 кВтч и DC заряд до 200 кВт, както и с хибриден GLB, споделящ техниката на новия CLA. Хибридът ще комбинира 1,5-литров бензинов мотор по цикъла на Милър, малка литиево-йонна батерия 1,3 кВтч и 27 к.с. електромотор в 8-степенна трансмисия с два съединителя, за обща мощност около 188 к.с. и възможност за кратко изцяло електрическо движение в града.

В дизайна GLB запазва характерната си „кутиеобразна“ линия и почти вертикалния заден капак, което е ключово за практичността и обема на багажника. Предницата е изцяло променена с черна, затворена решетка, осеяна с малки емблеми на Mercedes, свързани предни светлини и светлинна лента. Дръжките на вратите са изравнени с каросерията, а задните светлини са свъразани със светлинна лайстна и графика, близка до тази на новия Smart #5.

Габаритите са нараснали спрямо предишния GLB и EQB: дължина 4,73 м, ширина 1,86 м и височина 1,69 м, а междуосното разстояние е увеличено с 60 мм до 2,89 м. Това носи повече място на втория ред и по-удобен достъп до опционалния трети ред седалки. Mercedes твърди, че допълнителните две седалки сега комфортно побират пътници до 1,71 м височина, а механизмът Easy Entry има по-голям ход, за да се влиза по-лесно назад. Багажникът е 540 литра при пет места или 480 литра при седем, плюс 127-литров мини багажник под предния капак. Теглителният капацитет на GLB 350 4Matic достига 2 тона.

В Германия поръчките за електрическите GLB вече са отворени. Цените започват от 59 048 евро за GLB 250+ и 62 178 евро за GLB 350 4Matic, като на някои пазари стартовото ниво ще бъде под 60 000 евро. Появата на модела на пазарите в ЕС се очаква през втората половина на 2026 г., а хибридните версии ще последват през 2027 г. За България конкретни срокове и цени тепърва ще бъдат обявени, но новият GLB логично ще се нареди сред най-технологичните и практични компактни премиум SUV модели в сегмента.

Gen Z харесва този автомобил!