Mercedes CLA хибрид използва ДВГ, който не е точно германски
![]()
Mercedes-Benz представи новата CLA 220 Hybrid и веднага предизвика дискусия не толкова с дизайна или техниката, а с произхода на „сърцето“ си. Макар моделът да се позиционира като част от новото електрифицирано поколение на марката, под капака работи 1,5-литров четирицилиндров турбомотор, чието разработване и производство са тясно свързани с Китай и партньора Geely.
Според Carscoops Mercedes казва, че е разработила двигателя за CLA 220 Hybrid, но паралелно с това се посочва, че агрегатът е ко-разработен с Geely и ще се произвежда в Китай, след което ще се доставя за интеграция в автомобилите. По-детайлна техническа картина дава DieselNet - става дума за новия M 252 от фамилията FAME (Family of Modular Engines), представен с подробности на Vienna Motor Symposium през 2025 г., като Mercedes отговаря за дизайна и разработката, а Geely чрез Aurobay (звено в рамките на Horse Powertrain) управлява доставчиците и производството.

Самият хибриден тракт е по-интересен от това, което обикновено се разбира под мек хибрид. Системата използва 48-волтова архитектура, 1,3 кВтч литиево-йонна батерия и електромотор, интегриран в осемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя (eDCT). Ключовият трик е допълнителен съединител, който може да "разкача" двигателя от задвижването, така че колата да се носи или да се движи на ток в определени режими, вместо електромоторът да служи само за подпомагане при потегляне. CLA 220 Hybrid може да се движи изцяло на електричество до почти 100 км/ч, а рекуперацията достига до 25 кВ при спиране.
Комбинираната мощност е 208 к.с. въртящ момент, като ускорението до 100 км/ч е 7,1 секунди, а максималната скорост достига 209 км/ч. Собствената маса е 1 630 кг. Двигателят работи по цикъл на Милър и е с необичайно висока степен на сгъстяване 12:1, като Mercedes акцентира и върху решения за по-ниско триене и по-висока ефективност, включително NANOSLIDE покритие.

