Nissan Skyline GT-R пикап. Японското El Camino
Лице на Skyline, Datsun Sunny ют тяло и сърце от Silvia. Кръстена е Hakotora и изглежда адски чаровно. Готина. Колата е базирана на пикапната версия Nissan Sunny, която се е произвеждала изключително за Япония. Някак си обаче тази бройка от 74-та се озовава в Калифорния, където попада в ръцете на човек на име Доминик, готов да даде мило и драго за конверсията ѝ в Skyline GT-R.
Крайният резултат е сладък. Голяма част от този ненормален японски ют (странна комбинация на думи), е изработена от карбон. Особено предница, чийто калници, раздувките им, капак, елементите около фаровете, типичните JDM огледала, почти всичко е въглероден композит. Осветителните тела са сто процента оригинални Skyline, закупени чисто новички от Япония.
Доминик е карбонизирал дори леглото на пикапа, в комбинация с панели от алуминиева сплав. Този „Nissan Skyline GT-R” е може би и единственият ют с кабонова задна врата. В резултат, както може да се очаква, собствената маса е смешно ниска - 815 кг. Осемстотин и петнадесет килограма. Вярно, автомобилите през 74-та не са били обременени от тежките (преносно и буквално) изисквания за безопасност, няма и задни седалки, но, по дяволите, 800 кила.
Според Дом, именно ниската маса е и проблем за ютилизирания GT-R. Не му липсва мощност и точно оттам идват ядовете, неспособността за ефективно предаване на тягата към асфалта. Машинката е надарена със S14 турбо 4-ка от Silvia, в която няма почти нищо оригинално. Титаниеви клапани, ковани мотовилки и всякакви други благинки, довели до здраво сърце, генериращо 450 к.с. Които, явно, не винаги се разбират с леката задница, въпреки LSD-то. Това обаче не е драгстер, така че на кой му пука за пушеците на Toyo-то.
Проста сметка показва, че всеки един кон на Hakotora е зает с местенето на не повече от 1,8 кг. Добреее. Иначе казано, съотношението мощност/маса е 552 к.с. /тон, без колата въобще да има пълен тон. Първият Veyron предлага 530 коня за хиляда килограма, от своите близо два тона. Но, потентността на мотора не всичко тук, още по-малко акцен в този автомобил. Няма да обяснявам защо, просто го вижте.
Източник: StanceWorks през aboutcars.bg