Overdrive обновиха един от най-култовите модели на Mercedes: E 60 AMG


15 Mar 2016

Това е кола, към която никой не трябва да бъде безразличен и която всеки дори малко вълнуващ се от автомобили човек, трябва дълбоко да уважава. Защото W124 е един от най-истинските модели на Mercedes-Benz правени някога, а Е 60 AMG, най-мощната и ексклузивна модификация излизала някога от завода на Mercedes. И от този на Porsche.

E 60 AMG е де факто топ версията на вече топ версията E 500, кола в чиято разработка взима участие и Porsche. Кола която се е сглобявала на ръка в продължение на 18 дни и кола, която е деляла една производствена линия с... Audi RS2, първото супер комби и също машина с иконичен статус. Питате ли Porsche за Е 500 и те ще ви отговорят с „Jaa, der Typ 2758“, както документално водят колата в Щутгарт.

E 500 (и 500 E, преди фейслифта и преместването на буквата, формирала E-Class, като название) се произвежда в периода 1990-1994 г. (реално до 1995 г.) Двигателят е 5-литров V8 с 326 к.с. и 480 Нм, а ускорението до 100 отнема 6,1 сек. Впечатляващи цифри за луксозен седан, като тогава единствено M5 Е34 притежавало подобни характеристики. През 92-ра обаче Merc решават да замесят и тогава отделното ателие AMG. Задачата на хората в Гросапах е да обуят 6-литровия V8 М119 мотор на SL 600 R129, в дрехите на E 500 и така се ражда и най-мощната Е-Class W124 правена някога - харизматичната E 60 AMG. Мощността на супер седана е 381 к.с., като към залеза на W124 AMG прави още по-специални изпъления с близо 400 к.с. Произведените коли са едва 45, но на по-късен етап собственици на E 500 и 500 Е пращат колите си в AMG, където ги превръщат в е Е 60-ки. Документацията на оригиналните екземпляри съдържа записа „Option 957 - AMG Technology Package“.

Не ни е известно дали колата която виждате на снимките, е преоборудвана в последствие, но това няма никакво значение. Защото е прекрасна и така или иначе е дело на Mercedes и AMG. И Porsche. И Overdrive, за финал. Шасито на автомобила датира от 1993 г., като под предния капак работи фамозният 5956-кубиков V8, развиващ 381 к.с. при 5500 об/мин и 580 Нм при 3750 об/мин. Той е свързан към 4-степенен автоматик, пращащ тягата към задната ос. Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 5,2 сек и максимална скорост ограничена на 250 км/ч, въпреки че не сме сигурни дали тази „спънка“ не е вече премахната.

Какво са направили от Overdrive? Сребърната Е 60-ка пристига в сервиза в доста добро състояние, въпреки това със следи от над двадесетте си години съществуване. Ателието подменя различни гумени уплътнения, хромирани детайли и такива по окачването. Най-сериозната техническа промяна е ъпдейтът на спирачната система – Overdrive махат заводските дискове и апарати (320 мм отпред и 278 мм отзад), с произход R129 SL 600, и ги заместват със система от S 55 AMG W220. На една от снимките може да видите как предните 360-милиметрови диска едвам се събират в заводските 18-ки. Моторът е подложен единствено на обслужване, трансмисията е ревизирана, а изпускателната система е подменена с нова.

Сериозна промяна има и в салона, макар че обновлението е изпълнено изцяло в духа на оригинала. Махагоновите апликации са боядисани в черен лак, таблото е обшито с кожа, каквато е положена и на седалките, докато таванът е претапициран с алкантара. Резултатът? Дяволски привлекателна E 60 AMG, чиято цена може само да расте. По този повод, направихме бърза проверка в mobile.de, където излизат едва четири резултата. Пследният е на екземпляр от 1995 г., със 77 000 километра на таблото и цена от 88 970 евро...

Текст: Иван Монев


 

Сбогом V10!