Sub-Zero. BMW 640d xDrive LCI Individual. Може би най-добре специфицираната Серия 6 в България. И не само. Супер галерия


04 апр 2016

TopGear въведоха т.н. The Cool Wall с шестия епизод на предаването, стената за която се решаваше коя кола е категорично ужасна, ужасна, коя е готина и коя страхотна. За последния тип дори бе отделен фризер и етикет Sub Zero. Има няколко причини, поради които тази Серия 6 да бъде прибрана там.

Знаем че Джеза, Хамънд и Мей не обичат BMW, или поне не харесват болшинството от моделите. От друга страна и тримата са категорични относно M3 и неговото превъзходство в класа на компактните супер седани. Аз обаче нито има как да попитам Кристин Скот Томас или Фиона Брус, дали тази Серия 6 заслужава да бъде прибрана във фризера, нито мога, искам и трябва да си кривя душата - йеп, това BMW 640d xDrive LCI Individual заслужава да бъде заледено по ред причини.

Една от тях е, че така си излиза от завода в Динголфинг, защото конкретното изпълнение е доста специално. Боята се нарича Frozen Brilliant White и представлява нещо като матов металик. Тя попива светлината по специфичен начин (за разлика от класическия металик, който я отразява), с което представя формите на F13 в различна... светлина. И друг път съм писал, че повечето минувачи и шофьори гледат новите коли на BMW с видима доза зависто-ненавист, но именно покритието е една от основните причини това купе да среща доста по-положителни погледи. Хората просто се радват на колата.

Начинът по който седи Frozen Brilliant White покритието ми напомня на BMW Ghna Light Visionary Model концепцията от 2008, чиито външни повърхности са текстилни, скелет покрит с разтеглива материя. При 640d повърхността стои също толкова органично и някак си приятно отдалечава колата от машинната същност, правейки я доста по-жива и душевна.

Ще изчерпя техническите детайли и пътното поведение на колата само с няколко изречения, защото вече доста се е писало за Серия 6, макар че тази е LCI (Life Cycle Impulse версията, фейслифта), излязъл преди около година. Конкретната кола е с 313-конния дизел с 630 Нм, двойно предаване, 8-ст. автомат ZF и е класически пример за безусилно GT купе, което спокойно може да харчи под 8 л/100 км/ч и да върви страшно. София-Lighthouse Golf & Spa Resort-София за уйкенд? С това задвижване и адаптивните диодни фарове, разстоянията стават доста по-къси. Без забележка. LCI промените не са много, основно видими отпред – по-малко ламели в бъбреците, LED мигачи вече интегрирани в самите тела на фаровете, а самите основни светлини са диодни още при базовото оборудване на Серия 6.

И преди да ви оставя да разгледате обилната галерия - имам правило, което рядко спазвам „Колкото по-малко пишеш, толкова по-малък е шанса да напишеш някоя глупост“ -, ще обърна внимание на Individual нещата в това F13. Боята е едно от тях и въпреки, че струва сееериозните 9500 лв. плюс, на фона на 242-хилядите за тестовата, не е толкова много, а и определено седи уууунииикално готино. Освен това Frozen покритието не изисква особена поддръжка, както доскоро си мислех. Не се нуждае от политури (даже са забранени), мие се с обикновен автомобилен шампоан, като единствено е добре да махате птичите работи и мушиците по-скоро и да не ползвате микрофибърни кърпи. Това е всичко. Парите не са малко, но ефектът определено е неповторим.

Интериорът? Може би най-готино специфицираното голямо BMW, което някога съм карал. Светлите кожи и мокети седят супер в шоурума, но не и след скромните 2-3 хил. км. Кафявата кожа на Cohiba Brown салонът на тази LCI кола е веднъж страхотен избор заради контраста с Frozen Brilliant White екстериора, и втори път, от чисто практична гледна точка. Белите шевове, белите „pipe“ елементи на седалките, керамичните апликации на скоростния лост и iDrive управлението (черните рамки, вместо нормалните сиво- алуминиеви), всичко прави колата изключително приятна и специална. Единствено черният пиано лак не е толкова удачен, поради не особено високата си устойчивост на надраскване.

От BMW определено знаят как да направят една кола да се усеща специална, а Individual програмите доразвиват това умение в приятна посока. Не е евтино, но крайният резултат е направил тази Серия 6 още по-желана, доставяща егоистично удоволствие от това да ви виждат в нея. Готина? Sub-Zero.

Текст и фотография: Иван Монев

Коментирай

Sending ...