Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Великолепна галерия и инфо

  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
  • Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Инженерно постижение. Нека си го припомним: 1977 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

24 Nov 2016

Кола с характер, в която е вложено ооооогромно количество проектиране. Моторът е разпробит от 6,3 до 6834 куб. см, произвеждал се е ръчно и е разполагал със сух картер. Да, не толкова от съображения за спортно каране, колкото заради по-компактната схема и за да може капакът да остане достатъчно ниско. Допълнителен бонус от сухото мазане бил сервизният интервал за смяна на маслото от над 20 000 км или на година, в зависимост кое събитие настъпи първо.

Главите на мотора са алуминиеви, във време в което чугунът все още преобладава, а изпускателните клапани са пълни с натрий, за по-добър топлообмен. Американската версия генерира 250 к.с. при 4000 об/мин и 490 Нм при 2500 об/мин – с около 12% по-ниски показатели от европейската (286 к.с.). Трансмисията е 3-степенна автоматична, задвижваща задните колела през диференциал с ограничено приплъзване. Ускорение от 0-100 км/ч за 7,3 сек и максимална скорост от 240 км/ч.

Окачването също е супер технологично за времето си. Хидропневматика, нещо като предсшественика на Active Body Control системата на Merc, появила се през 1999 с Merc CL. При 450 SEL 6,9 работи система с масло и азот, котято втвърдява и омекотява амотризиращите елементи в четирите края, в зависимост дали колата навира или губи скорост, компенсирайки наклона на каросерията.

W116 Merc 450SEL 6.9 е инженерно произведение на изкуството, преди ерата на електрониката. Колата се произвежда между 1975 и 1981 г., като за това време са направени 7380 броя. Днес добрите екземпляри струват над 40 000 евро, а в mobile.de се предлагат 36 броя. Така че имате варианти.

 

Първородната Godzilla!