Новият C evolution, най-екологичното BMW. Като изключим велосипедите на немците. BMW ъпдейтна електрическия си скутер с батерия от i3


13 Sep 2016

Електрическият скутер на баварците е станал още по-практичен, тъй като ползва същия тип енергийни клетки, като тези на BMW i3. И без да навлизаме в технически нърд подробности, ще кажем че сега Long Range версията му покрива пробег от 160 км. Което е напълно достатъчно за едно градско придвижване, че и отгоре.

Мощността на ел. моторетката е 26 к.с. (и 72 Нм), които позволяват ускорение до 50 км/ч „същото, ако не и по-добро“ от това на бензиновите макси скутери: 0-50 км/ч става за 2,8 сек, а класическия спринт от 0-100 става за 6,8 сек. Максималната скорост е ограничена на 129 км/ч, като освен въпросната Long Range версия, се предлага и по-слаба съвместима с A1 категорията, но тя не ни интересува.

Какво още е интересно при новия C evolution? Ами, скутерът има функция а рекуперация на енергията при спиране или движение по инерция. Степента и може да се избира от водача, и както при колите, работата и се усеща при пускане на газта – скутерът просто забавя хода си. Колко интензивно да е това спиране, зависи от един от четирите режима на каране: Road, EcoPro, Sail и Dynamic. Най-ефективен е EcoPro, като при него може да увеличите пробега си с до 20%, ако карате разумно. Dynamic е другата крайност, там имате максимално ускорение от ел. Мотора, комбинирано с максимално съпротивление при спиране (съответно, максимално връщане на енергия в батерията) и максимален кеф при динамично каране.

Колко време се зарежда? Зависи от контакта. Ако той е най-обикновен (220V/12A), ще ви трябват около 4 часа и половина за 100% заряд, или ще имате 80% след 3 часа и 50 мин. При 16A и двете условия се изпълняват с около 40 мин. по-бързо.

И последното любопитно нещо при C evolution (което ще споменем, иначе има и още), е системата за стабилност. Тя се казва Torque Control Assist и работи горе-долу като ASC електрониката при машините с ДВГ. Системата е в състояние да ограничи и съответно дозира тягата подавана към задната гума, с цел предотвратяване превъртането и и евентуално падане.

Като цяло машината има доста общи черти с BMW C 650 GT, макар че характерът им е различен. Скоро ще публикуваме и теста на въпросния бензинов макси скутер на баварците, като се надяваме догодина да можем да караме и C evolution.

Фенове сме! A вие?