Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati

  • Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati
  • Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati
  • Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati
  • Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati
  • Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati Посрещнете изцяло новия Ducati SuperSport, за всеки ден. Така казват от Ducati

07 Oct 2016

„SuperSport не е спорт турист или базов супербайк,“ обяснява Пауло Куатрино, маркетинг мениджърът на модела. „Той е уникален сам по себе си, многофункционален спортист от Ducati“. Човекът от Ducati допълва още „Моделът е насочен към хората, които искат добре изглеждащ спортен мотор, който е забавен за каране и може да се ползва всеки ден“.

За целта, Ducati предприемат радикален подход. Радикален на фона на това, което правят повечето марки, да префасонират и пипнат леко вече съществуващ модел. Вместо това, инженерите от Болония създават изцяло нов мотор, от нулата. Да, SuperSport споделя компоненти с Hypermotard и гамата на Monster, но реално общите части не са много.

Двигателят Testastretta 11° например, който е с обем от 937 куб. см, е доста сходен с този на Hypermotard, но промени в всмукателната и изпускателната система са свалили тягата по-ниско. Сега 80% от 98-те Нм идват още от ранните при 3000 об/мин. Максималната мощност пък е 115 к.с., постигана при 9000 оборота. SuperSport е и първият байк на Ducati след Panigale, който идва със шифтър система, позволяваща смяна на скоростите в двете посоки без съединител.

Що се отнася до геометрията, мотоциклетът е с по-дълга база от Panigale, което го прави по-стабилен, като същевременно позволява и накланяне до 48°. Тоест, машината наистина е спортна. Рамата, както и еднораменното окачване отзад са уникални за SuperSport, както и колелата. Отпред S версията идва с вилка Öhlins, а стандартното изпълнение е с Marzocchi, която също предлага пълен набор от настройки. Отзад работи Sachs шок, настройващ се по предварително натоварване и ребаунд.

И накрая, най-очевидното – дизайна. X-образни LED дневни светлини отпред и доста заемки от Panigale, само че в по-гол вариант, а отзад се предлага и пасажерска седалка с капак. Нелош байк, който обаче започва от над 13 000 евро, което е повече от конкуренцията. Ducati обаче залагат, че модела ще се продава по-добре от Panigale. 

Първородната Godzilla!