Новото BMW M550i xDrive е по-бързо от актуалното M5. Мега, гига галерия и видео на новата Серия 5
Вчера изтече, днес официална – новата Серия 5 на BMW, седмо поколение, G30, 5er, наричайте я както искате. Фактите сочат, че колата е много по-добра от преходната F10 и много сходна с актуалната Серия 7. Днес BMW разпространи официалните снимки и информация, като обемът на последната е няколко пъти повече от обикновено. Просто в новата петица има доста неща, който е невъзможно (или по-скоро излишно) да обхванем с тази публикация. Но, ето най-общо новите неща.
Новото BMW Серия 5 Седан е малко по-голямо от предходното. Колата е с 36 мм по-дълга (4935 мм), с 6 мм по-широка (1868 мм) и едва 2 мм по-висока (1466). Междуосието е нараснало със 7 мм, до 2975, а като цяло колата е с около 100 кг по-лека от предходното поколение, заради хитрото прилагане на различни типове метали. Вчера си мислехме, че колата ще ползва и Carbon Core технологии от Серия 7, но не познахме – явно изпълнението на конструктивни части от композита все още не е рентабилно за класа на Серия 5.
Иначе, колата идва стандартно с активни LED фарове, светещи до 500 метра. Новата серия 5 е първият автомобил в каса със серийни диоди отпред, като тази техника ще слиза все по-надолу по класовете. Въпреки, че все още е скъпа, BMW са решили че премиум петицата може да идва с тях без доплащане. От Серия 7 идва iDrive системата и визията на голяма част от интериора. Опционалният 10,25-инчов тъч дисплей върви и със система за разпознаване на жестовете, позната от топ модела на баварците. Радио, телефон, навигация и други, могат да се управляват чрез различни жестикулации.
Версиите и моторите. Визуално и откъм нова на оборудване, ще има Sport Line и Luxury Line, както и M пакет (сивото 540i на снимките). Новата 5-чка идва и с гама от общо 21 цвята, а джантите варират от 17-инчови до 20. Бензиновите мотори за сега са три, в 530i, 540i и топ версията M550i xDrive. Първата версия разчита на 4-цилиндров мотор, познат от 528i, но подобрен – 252 к.с. (+7) и 350 Нм, достатъчни за 6,2 до сто, 250 км/ч и разход от 5,4 л/100 км.
BMW 540i идва със 6-цилиндров редови мотор: 340 к.с. (+34), 450 Нм (+50), 5,1 до сто и 6,5 на сто. Топ версията с 4,4-литров V8, M550i xDrive, пък развива 462 к.с. и 650 Нм, които хвърлят колата до 100 за едва 4 секунди, което е по-бързо от актуалното BMW M5.
Дизелите? Най-малкият аз сега работи в 520d, познатият от BMW и MINI 2-литров мотор със 190 к.с. и 400 Нм, достатъчен за 7,7 до сто, 4,5 на сто и 227 км/ч. Трилитровият редови шестак в 530d пък генерира 265 коня (+7), добрите 620 Нм (+60), с които автомобилът ускорява от място до сто за 5,7, като средния разход е 4,5 л/100 км.
Новост при модела е, че xDrive двойното задвижване се предлага за всички версии. Механичната кутия е 6-степенна, а по-големите мотори идват серийно със 8-степенен автомат. При него вече е наличен асистентът, който се съветва и с навигацията относно решенията дали, кога и как да смени предавка. Първо го видяхме в Rolls-Royce преди няколко години, после в Серия 7, а ето че сега и 5er идва с такъв.