Куче в жабката и ядрен реактор под капака? Девет неудачни автомобилни решения, които не успяха да се наложат

  • 1. Автомобилните парфюми. Идеята за вграждане на различни аромати в салона на автомобил всъщност продължава да съществува, например в актуалният Merc S-Class, а по-рано Citroen въведе ароматизираните „пръчици“, които се поставяха в отвор до въздуховода в 1. Автомобилните парфюми. Идеята за вграждане на различни аромати в салона на автомобил всъщност продължава да съществува, например в актуалният Merc S-Class, а по-рано Citroen въведе ароматизираните „пръчици“, които се поставяха в отвор до въздуховода в

17 Oct 2016

Попаднахме на тази селекция при британските колеги от TG, само че решихме да класираме решенията в друг ред, както и да напишем нашето мнение по всяко от тях. И като казваме неудачни, това не значи че не са готини. Някой от тях са супер куул, други тотално абсурдни, ето ги и тях.

 

1. Автомобилните парфюми. Идеята за вграждане на различни аромати в салона на автомобил всъщност продължава да съществува, например в актуалният Merc S-Class, а по-рано Citroen въведе ароматизираните „пръчици“, които се поставяха в отвор до въздуховода в модела C4. Идеята обаче продължава да бъде странна и поляризираща мненията.

 

2. ‘The dog friendly’ прототипа на Honda. Една концепция от 2005, наречена Honda WOW. И наистина, когато видите интериора, ахвате. Glove box-a всъщност е Dog box, който си има дори собствен въздуховод, за да може животинчето да диша без проблеми. Какво се случи с тази идея? Остана си в 2005.

 

3. Електрическият трайк. Sinclair C5, представен през 1985, като бъдещето на персоналния градски транспорт. Пробегът с едно зареждане е 32 км, което не е зле, за разлика от визията на нещото. Освен това, концепцията се оказва прекалено екстравагантна и съответно неуспешна за времето си. Днес обаче виждаме подобни прототипи от големи автомобилни производители.

 

4. Потъващите врати. Ето това е нещо супер куул, което видяхме с BMW Z1 през 1989 г. Вратите потъват в прага на роудстъра, като за целта талията на колата изглежда доста тлъста. За да бъде възможна тази яка схема, също така прагът на автомобила остава доста високо, което не е от най-удобните решения.

 

5. Автомобилният грамофон. Днес ни е лесно, Mp3-ки, флашки, Bluetooth, Spotify, любимата музика е винаги в колата ни, но през 50-те не е било така. Радиото е била единствената опция, въпреки че марки, като Chrysler се опитват да наложат грамофона с някой от моделите си, като например 1956 DeSoto (което тогава реално е отделна марка). Резултатът? Тотален неуспех, игличката си иска своето спокойствие, което окачването няма как да осигури.

 

6. Колите-амфибии. Днес съществуват фирми, които правят коли и въобще превозни средства, които да вървят по суша и по вода, но този бизнес далеч не е супер печеливш. Просто компромисите, който изисква една такава машина, са прекалено големи за да е много добра и в двете среди. Освен това излиза доста скъпо.

 

7. Еспресо машинките тип термос. Fiat лансираха подобен аксесоар, Audi също имат такава машинка, само че идеята не успява да се наложи, като масов продукт. Дали заради цената (макар, че 200 евро не са много пари за човек, купуващ си нова A6-ца), дали заради самата непрактичност на привидно практичната идея, не е много ясно.

 

8. Автоматичните колани. Система, която за щастие тръгна само в САЩ, но така и не успя да просъществува. Колан, който „те вързва“ дори и да не искаш. Не казваме, че коланите не трябва да се слагат, напротив – винаги, дори на задната седалка! Просто самото изпълнение беше кофти, сложно и дори грозно.

 

9. Колите с ядрено гориво. Ето това е най-големият абсурд, предложен през 1958 под формата на Ford Nucleon – кола задвижвана от компактен ядрен реактор. Какъвто не съществува и до днес. Представете си, как биха приели „институциите за автомобилна сигурност“ идеята, при положение, че същите се притесняваха от токови удари при коли като Tesla. Просто няма как да стaне.

Първородната Godzilla!