BMW E46 M3 CSL, което бе единствено в България. Галерия


27 Sep 2018

Този материал бе публикуван през 2016-та, но колата ни залипсва, поради което решихме да леко да го обновим. Освен това, именно собственикът на това M3 CSL (вече бившия) е настоящ такъв на прекрасния Merc SL 500 Silver Arrow, който карахме наскоро.

Попаднахме на тази доста приятна сесия с главен участник BMW E46 M3 CSL, със софийска регистрация, дело на хората от The Power Crew и публикувана в blog.bmwpower-bg.net. И понеже сме фенове на този супер рядък автомобил, решихме да се поразровим за малко инфо относно конкретната кола.

Почти сме сигурни, че това е единственото BMW E46 M3 CSL в България [ъпдейт: беше, преди да бъде продадено]. Собственост е на голям и верен фен на марката (доста логично), който в ежедневието си кара BMW 530d xDrive Тouring (F11), практичен и голям семеен автомобил [втори ъпдейт: както и прекрасния Merc SL 500 Silver Arrow R129, който карахме]. CSL-ът е в другата крайност. Екземплярът е дошъл от Великобритания, с десен волан, след което претърпява т.н. обръщане с оригинални части, професионално, за да бъде адекватен на нашето движение. Резултатът? Прекрасно и супер поддържано M3 CSL, едно от 1400-те произведени някога.

CSL идва от Coupe Sport Leichtbau, като BMW произвеждат топ модификацията на M3 E46 само през 2004 г. Колата е олекотена със 110 кг спрямо стандартната, благодарение на множеството панели от карбон по купето, липсата на климатик, стерео, по-тънкото задно стъкло и карбоновия таван, който е със 7 кг по-лек от стандартното метално парче. Серийно идва с полусликове с размер 235/35 ZR19 и 265/30 ZR19. 

Целта на BMW е била по-скоро преразпределение на масите за достигане на заветното 50:50, между предната и задната ос, отколкото самоцелното сваляне на килограми. На кантара CSL показва 1385 кг., които се местят от модифицирана версия на серийния S54 мотор. Редови 6-цилиндров атмосферен агрегат с обем от 3246 куб. см, мощност 360 к.с. и 370 Нм въртящ момент, достатъчни за 4,9 от 0-100 км/ч и 250 максимална скорост.

Ако сте виждали друг CSL Е46 в България, ще се радваме да го споделите. Колата е доста рядка, като в mobile.de се продаваха едва 22 екземпляра. Добрите, без излишни афтърмаркет модификации, започваха от 80 хил. евро. Но, кеф цена няма. Разгледайте галерията на „нашенската“ [бившата] красавица. 

Сбогом V10!