10-те най-аеродинамични коли в момента. Или защо коефицентът има значение

  • 10. Merc C-Class Coupe. Коефициент на въздушно съпротивление Cd 0,26 , което прави модела най-обтекаемия не само в класа му. На нас обаче, като че ни липсват по-ръбатите форми на предшественика, да не говорим за 6,2-литровия атмосферен V8 на C 63 AMG. Плашещо красив! 10. Merc C-Class Coupe. Коефициент на въздушно съпротивление Cd 0,26 , което прави модела най-обтекаемия не само в класа му. На нас обаче, като че ни липсват по-ръбатите форми на предшественика, да не говорим за 6,2-литровия атмосферен V8 на C 63 AMG. Плашещо красив!
  • 09. Nissan GT-R. С дизайн, който e на почти 10 години и който все още изглежда космически. Същият коефициент, като при Merc-a, 0,26 , но доста по-ръбат, като визия. Motor s 570 коня и двойно предаване, достатъчни за три секунди до сто и максимална скорост 09. Nissan GT-R. С дизайн, който e на почти 10 години и който все още изглежда космически. Същият коефициент, като при Merc-a, 0,26 , но доста по-ръбат, като визия. Motor s 570 коня и двойно предаване, достатъчни за три секунди до сто и максимална скорост
  • 08. BMW i8. Ако GT-R-a е космос, то i8 е летяща чиния. Вероятно най-футуристичните форми на сериен автомобил, който не са случайни. Колата разполага с 362 хибридни коня, вдига 250 км/ч и ускорява за 4,4 до сто. 08. BMW i8. Ако GT-R-a е космос, то i8 е летяща чиния. Вероятно най-футуристичните форми на сериен автомобил, който не са случайни. Колата разполага с 362 хибридни коня, вдига 250 км/ч и ускорява за 4,4 до сто.
  • 07. Tesla Model S. Автомобилът революция, колата която доказа и продължава да доказва, че електричка не означава кашон с интериор в стил „Екотой“ и пробег от 50-ина километра. Model S пори въздуха с Cd 0,24 и е сред най-бързо ускоряващите коли в момента – 07. Tesla Model S. Автомобилът революция, колата която доказа и продължава да доказва, че електричка не означава кашон с интериор в стил „Екотой“ и пробег от 50-ина километра. Model S пори въздуха с Cd 0,24 и е сред най-бързо ускоряващите коли в момента –
  • 06. Mazda 3. Японският хеч е най-аеродинамичната кола в класа си (Cd 0,26). Дизайнът и също е доста приятен, техниката е добра, в общи линии, „тройката“ е доста удачна алтернатива на доказалите се немци, който обаче са по-скучни. Въпрос на вкус, качестват 06. Mazda 3. Японският хеч е най-аеродинамичната кола в класа си (Cd 0,26). Дизайнът и също е доста приятен, техниката е добра, в общи линии, „тройката“ е доста удачна алтернатива на доказалите се немци, който обаче са по-скучни. Въпрос на вкус, качестват
  • 05. Jaguar XF. Бейби Jag радва с приятни спортни форми (само задницата, и по-специално стоповете, можеше да бъде по-така) и добро разбирателство с въздуха – Cd 0,26. Ние го карахме с 3-литровия компресорен V6 и останахме очаровани. 05. Jaguar XF. Бейби Jag радва с приятни спортни форми (само задницата, и по-специално стоповете, можеше да бъде по-така) и добро разбирателство с въздуха – Cd 0,26. Ние го карахме с 3-литровия компресорен V6 и останахме очаровани.
  • 04. Audi A6. Това е може би най-голямата изненада тук, защото автомобилът създава по-скоро квадратно впечатление, отколкото „Аз имам супер аеро!“. Въпреки лукса и визията си, A6 притежава Cd 0,26 , браво. Като се комбинира и с икономичния дизел, луксознат 04. Audi A6. Това е може би най-голямата изненада тук, защото автомобилът създава по-скоро квадратно впечатление, отколкото „Аз имам супер аеро!“. Въпреки лукса и визията си, A6 притежава Cd 0,26 , браво. Като се комбинира и с икономичния дизел, луксознат
  • 03. Tesla Model 3. Освен че е чисто електрическа, колата е и дооста обтекаема – Cd 0,21. Това със сигурност ще ви спести... от сметката за тока. Чакаме финалната версия на колата към края на 2017. 03. Tesla Model 3. Освен че е чисто електрическа, колата е и дооста обтекаема – Cd 0,21. Това със сигурност ще ви спести... от сметката за тока. Чакаме финалната версия на колата към края на 2017.
  • 02. Toyota Prius. Ахх..., както каза Арни през 87-ма на хищника, 02. Toyota Prius. Ахх..., както каза Арни през 87-ма на хищника,
  • 01. Volkswagen XL1. Адски ефективен и ужасно рядък, дизеловият плъгин хибрид на VW е ограничен в 250 броя, с цена от минимум 111 000 евро. Коефициентът на съпротивление е изумителен, едва 0,189 , което прави XL1 най-аеродинамичната кола на пътя в момента. 01. Volkswagen XL1. Адски ефективен и ужасно рядък, дизеловият плъгин хибрид на VW е ограничен в 250 броя, с цена от минимум 111 000 евро. Коефициентът на съпротивление е изумителен, едва 0,189 , което прави XL1 най-аеродинамичната кола на пътя в момента.

04 Apr 2018

Всички знаем, че аеродинамиката е ключов фактор за характеристиките на едно превозно средство. Динамиката и разходът например, са пряко зависими от обтекаемостта на автомобилите. Ако се загледате дори в стоповете на някои съвременни коли, ще видите миниатюрни вълнички, извивки или отвори, целящи по-добър въздушен поток.

Производителите отделят все по-повече внимание на това, в преследване на свалянето на поредния грам CO2 от графата с вредните емисии. Подобряване на коефициента на съпротивление Cd с 0,01 пункта, означава 1 грам по-малко вредни емисии на километър, а при скорост от 150 км/ч, това са цели 5 грама. Тоест, марките имат интерес да „обтичат“ колите си по-добре.

А това са 11 от най-аеродинамичните коли на пазара в момента, макар че VW XL1 е произведен в силно ограничена серия, а Tesla Model 3 ще дойде към края на 2017 г. 

Много практичен и интересен!