2017 Maserati Quattroporte. Една от най-звучните лимузини получи ъпдейт. Видео и галерия
Винаги сме харесвали Maserati. Качеството на изработка никога не е било най-доброто, а детайлите никога не са били на нивото на немците например. Но, стилът и звукът на тези коли (не говорим за дизелите, който Maser вкараха сравнително скоро), са просто блажени.
Новото Maserati Quattroporte е поредното голямо доказателство за това, доста голямо, с дължината си от почти 5,3 метра. На пръв поглед новостите не са толкова много – броните, праговете и решетката, като зад последната вече има клапи, които се отварят в зависимост от конкретната нужда от въздух на мотора. В затворено положение, т.н. Air Shutter подобрява аерото на колата с 10%.
Вътре също няма някаква фрапантна новост, като най-виден е ъпдейта при централната конзола. Екранът и системата са нови, предлагат се нови тапицерии, разцветки, а лостчетата за смяна на скоростите (8-степенна ZF) остават неподвижни на кормилната колона.
Двигателите са интересни. Най-големият задвижва GTS версията и е 3,8-литров битурбо V8, произвеждан от Ferrari. Там имаме 530 коня, 710 Нм, задно предаване (о, да!), 310 км/ч, 4,7 до сто и звук, способен да разтопи душата ни от кеф. Ако не сте толкова алчни за тяга, може да изберете по-малкия 3-литров битурбо V6, който също е дело на Скудерията – 410 коня, който прекарани през опционалната Q4 система за двойно задвижване, хвърлят колата до сто за 4,9 сек (5,1 за Quattroporte S със задно).
Дизел? Да, има и дизел, просто вече няма как. Този мотор – о, изненада! - не се произвежда от Ferrari, но генерира добрите 275 коня, още по-важните 600 Нм, с които голямата и луксозна нафтова италианка вдига сто за 6,4 и развива 252 км/ч. Разходът на 3-литровия битурбо V6 може да бъде сведен до реални 8 на сто, ако карате спокойно. Ние обаче искаме GTS, пълен речервоар, един свободен ден и няколко дълги тунела...