Mercedes-Benz връща редовия 6-цилиндров мотор: 3-литров с 408 коня. Ура и честито!


31 Oct 2016

BMW например нямат V6 мотор, докато Mercedes ползват само V-oбразни агрегати, когато цилиндрите са толкова. Ето че Merc обаче връща редовия шестак, под формата на мотора M256: бензинов, с работен обем от 3 литра и максимална мощност от 408 коня и 500 Нм. Супер.

M256 е изграден по изцяло нов подход, който включва масово електрифициране на помощните агрегати. Основен елемент при него е т.н. ISG (Inline Starter Generator), които представлява ел. мотор с мощност 15 киловата и които стартира колата при пусковете на старт/стоп системата. Той също така играе ролята на алтернатор, а също и регенерира енергия по време на спиране и движение по инерция.

ISG-то е част от новата 48-волтова система, към която са вързани също електрическата водна помпа и електрическия компресор на климатика. Тази електрификация означава, че ги няма традиционните макари и ремъци, което намалява дължината на и без това по-дългия от V6 редови шестак.

В този мотор работи и още една електрическа част – турбината, която от Mercedes наричат eZV. Охлювчето се храни с 48 волтово напрежение и се развърта до 70 000 об/мин за едва 0,3 секунди, което в комбинация с ISG-то, даващо начален тласък, означава липса на класическата слабост на принудителното пълнене – турбо дупката.

Новият мотор е част от новото двигателно семейство на Mercedes-Benz, което ползва идентична архитектура за 4-, 6- и 8-цилиндровите изпълнения. Очакваме четири от тези нови агрегата да дойдат догодина с фейслифта на S-Class.

Сбогом V10!