Колите на диктаторите: 5 автомобила на държавни глави, отразяващи тяхната персоналност

  • GAZ М13, известен като „Чайка“. Този автомобил е добре познат у нас, тъй като и наши държавни глави са кръстосвали страната с този лукс на съветското автомобилостроене. GAZ М13, известен като „Чайка“. Този автомобил е добре познат у нас, тъй като и наши държавни глави са кръстосвали страната с този лукс на съветското автомобилостроене.
  • Това е бил автомобилът избран от Никита Хрушчов, който е предпочел „Чайка“ пред по-луксозната тогава лимузина на „ЗИЛ“. Това е бил автомобилът избран от Никита Хрушчов, който е предпочел „Чайка“ пред по-луксозната тогава лимузина на „ЗИЛ“.
  • Произвеждана между 1959 и 1981 г., колата е с дизайн „повлиян“ от щатския 1955 Packard и се задвижва от 5,5-литров V8 със 195 коня. Скоростната кутия е 3-степенна, автоматична. Произвеждана между 1959 и 1981 г., колата е с дизайн „повлиян“ от щатския 1955 Packard и се задвижва от 5,5-литров V8 със 195 коня. Скоростната кутия е 3-степенна, автоматична.
  • Mercedes-Benz 500 SEL. S-Class-ата известна с прозвището „Пурата“ у нас, която е и една от най-чистите, здрави и готини S-ки правени някога. Звукът от затваряне на вратите все още е ненадминат, поне за феновете на W126. Mercedes-Benz 500 SEL. S-Class-ата известна с прозвището „Пурата“ у нас, която е и една от най-чистите, здрави и готини S-ки правени някога. Звукът от затваряне на вратите все още е ненадминат, поне за феновете на W126.
  • Конкретно тази W126 е била собственост на президента на Филипините, Фердинанд Маркос. Изпълнението, както може да се очаква е бронирано, джанти 14-ки, а под капака: 5-литров V8 с 265 коня и 405 Нм. Конкретно тази W126 е била собственост на президента на Филипините, Фердинанд Маркос. Изпълнението, както може да се очаква е бронирано, джанти 14-ки, а под капака: 5-литров V8 с 265 коня и 405 Нм.
  • Packard Super 8 Phaeton от 1939. Параден автомобил на аржентинското правителство, използван тогава от президента Хуан Перон. Според някой, това е и последната кола, в която се е возила жена му Евита Перон. Packard Super 8 Phaeton от 1939. Параден автомобил на аржентинското правителство, използван тогава от президента Хуан Перон. Според някой, това е и последната кола, в която се е возила жена му Евита Перон.
  • Изпълнението на този Packard е специално, с двойна кабина или по-скоро, с допълнително остъкление отзад. Къстъм изработката позволявала комфортно возене на пет човека, независимо от времето. Изпълнението на този Packard е специално, с двойна кабина или по-скоро, с допълнително остъкление отзад. Къстъм изработката позволявала комфортно возене на пет човека, независимо от времето.
  • Емблемата на Super 8 Phaeton се различава от тези на останалите модели на марката. Тук имаме супер елегантен пеликан, докато при останалите коли, орнаментът е крилата жена, държаща колело. Емблемата на Super 8 Phaeton се различава от тези на останалите модели на марката. Тук имаме супер елегантен пеликан, докато при останалите коли, орнаментът е крилата жена, държаща колело.
  • Mercedes-Benz 600 Pullman. Една от най-предпочитаните от диктаторите ултра луксозни лимузини. Тази конкретно е принадлежала на Садам Хюсеин, но същите са имали Иди Амин Дада, Мау Дзъдун както и Фидел Кастро. Mercedes-Benz 600 Pullman. Една от най-предпочитаните от диктаторите ултра луксозни лимузини. Тази конкретно е принадлежала на Садам Хюсеин, но същите са имали Иди Амин Дада, Мау Дзъдун както и Фидел Кастро.
  • Между другото, любопитен факт е, че Mercedes-Benz-a на Никола Чаушеску, същият като този, се намира в България и е собственост на НСО. Бил е подарен на Тодор Живков от неговия румънски съпартиец. Между другото, любопитен факт е, че Mercedes-Benz-a на Никола Чаушеску, същият като този, се намира в България и е собственост на НСО. Бил е подарен на Тодор Живков от неговия румънски съпартиец.
  • Ултимативният символ на лукса и превъзходството. Не си никакъв диктатор, ако не си карал..., прощавайте, ако не са ви возили в 600 Pullman. Ултимативният символ на лукса и превъзходството. Не си никакъв диктатор, ако не си карал..., прощавайте, ако не са ви возили в 600 Pullman.
  • Hongqi “Red Flag” Limousine Number 1. Китайската държавна лимузина, която прилича на американска кола от 50-те, всъщност се произвежда от края на 70-те. Леко осъвременени версии на тази кола все още изпълняват държавна служба в Китай. Hongqi “Red Flag” Limousine Number 1. Китайската държавна лимузина, която прилича на американска кола от 50-те, всъщност се произвежда от края на 70-те. Леко осъвременени версии на тази кола все още изпълняват държавна служба в Китай.
  • Марката Hongqi е собственост на FAW Car Company, като трите букви идват от First Auto Works. Колите им са доста изпипани, не само за китайски продукт. Луксът също е подобаващ. Марката Hongqi е собственост на FAW Car Company, като трите букви идват от First Auto Works. Колите им са доста изпипани, не само за китайски продукт. Луксът също е подобаващ.

02 Nov 2016

Неведнъж сме изразявали мнението си, че колата и превозното средство като цяло, е и изразно средство. Начин човек да изрази себе си, да заяви това какъв е или поне загатне за своята същност. Да, това че карате ръждива Astra от 93, с тасове само от едната страна, не означава задължително, че домът ви е ужасно разхвърлян или че обичате трошките.

Това твърдение важи във все по-голяма степен, когато говорим за хора с възможности, които могат да избират возилото си доста по-свободно. Като диктаторите например, които историята помни с доста любопитни решения, относно начина им на придвижване.

Попаднахме на тази селекция от пет диктаторски автомобила в супер готиния сайт petrolicious.com, като самата галерия е дело на фотографа Тед Гюше. Тед е успял да посети наскоро отворения „Петерсен Аутомотив Музеум“ в Ел Ей, където е попаднал на тези бижута. Представяме ви по 2-3 снимки на кола, с малко история под всяка.

Най-достъпният пикап у нас?