Новото Audi A5 Cabriolet е един от най-елегантните... кабриолети. Идва и с 354 коня. Галерия


07 Nov 2016

Audi A5 Coupe определено бе хит, когато излезе за пръв път през 2007 г. То бе поредното доказателство как с частите на обикновен седан, като А4 – нищо лошо към модела, доста добра кола -, може да се направи елегантно купе, което да се усеща специално. Да не говорим за RS 5 Coupe версията, която бе (и все още е) брутална, с два щедри овала отзад и 450 коня отпред, в последното си издание.

А сега имаме ново поколение, по-остро изглеждащо и по-меко за каране. Заедно с тривратото Coupe и 5-вратия Sportback, идва и колата от настоящата галерия – Cabriolet, един от най-елегантните 4-местни открити автомобили в този ценови сегмент. Супер.

Както може да очакваме, автомобилът е усъвършенстван във всяко едно отношение. Като за начало, нещо което е особено важно при колите без горници, топлес конструкцията е с 40% по-устойчива на усукване. Което означава две неща – по-малко прискърцващи звуци при вдигната шапка и второ, по-важното, по-добро управление.

От Audi казват, че новият A5 Cabriolet е най-коравата кола в класа си, но понеже не държим таблица с нютон-метрите за градус усукване на купетата на всички негови конкуренти на бюрото, нямам как да знаем. Ще им се доверим обаче. Колата е и с 40 кг по-лека, така че бонус коравината не идва с допълнителни метални пръти, а с по-умното конструиране. Но, стоп на инженерните мисли.

Ключов детайл с немалки размери е самият мек покрив. Автоматиката му гарантира прибиране за 15 секунди и вдигане обратно за 18, като двете гимнастики могат да се извършват и в движение с до 50 км/ч. Колко компромитиран е багажникът? Полезният обем там е 380 литра, което не е нещо впечатляващо, но все пак имате и +2 седалките, на които рядко ще возите +2-ма човека.

Моторите и задвижването. В началото новото Audi A5 Cabriolet идва в три версии – 2.0 TDI със 190 коня, 3.0 TDI с 218 и бензиновата 2.0 TFSI с 252 коня. Малко по-нататък ще се продват и 190-конен 2-литров бензинов вариант, както и по-мощен 3-литров дизел с 286 коня. Топ изпълнението ще бъде S5 с V6, 354 коня, 500 Нм и двойно задвижване quattro.

Сбогом V10!