Audi Quattro: от невзрачните DKW Munga и VW Iltis, до най-успешния рали автомобил с двойно предаване. Историята с галерия и видео

  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в снимки Audi Quattro. История в снимки
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра
  • Audi Quattro. История в 22 кадъра Audi Quattro. История в 22 кадъра

02 Dec 2016

Предлагаме ви една вълнуваща разходка из гаража на Audi Tradition с един от историците на марката, който ще ви запознае с „младата“ история на Audi. И като казваме млада, имаме предвид всичко след 1945-а година, в която, да, влиза и историята на легендарното задвижване и модели Quattro.

История, която започва през 1956 година, когато DKW пуска в производство спартанското превозно средство на име Munga, с перманентно двойно задвижване, но без централен диференциал. През 1976-та VW получава задание от правителството да създаде високопроходима кола за немската армия, която те базират именно на Munga – по-модерен вариант известен като VW Iltis.

На тестовете на Iltis в Лапландия присъства и инженер от Audi, който кара колата и се изумява колко по-бърза е тя на сняг от всичко останало. Идеята е родена: малко по-късно Audi инсталират задвижващата система от Iltis в Audi 80 GTE, слагат му 16-инчови колела (във време в което са царствали 13-ките и 14-ките), моторът е турбо, а колата лети. Липсата на централен диф е компенсирана с кух колянов вал, в който върви втори, задвижващ предната ос. Audi дават име на тази система – Quattro.

През 1980, на 3 март, в рамките на изложението в Женева, Audi показват първото серийно Quattro, с харакктерната муцуна с четири правоъгълни фара. Дадено е началото на е една тенденция, на една ера, която по-късно ражда рали машини ускоряващи от 0-100 км/ч за 4,9 секунди. През 1985 г.... А малко по-късно се появява и трансмисията с двоен съединител, позната днес като DSG, която позволява спринт до сто за 2,5 секунди.

Разгледайте невероятната галерия от гаража на Audi Tradition, след което си пуснете 9-минутното видео. Приятно разглеждане.

Много практичен и интересен!