Това са най-бързите шосейни коли на Америка. Мега возила в мега галерия! (54 кадъра)

  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра
  • Галерия в 54 кадъра Галерия в 54 кадъра

05 Dec 2016

Какво, какво? Как така? Тук виждаме и Nissan-и, Toyot-и? Да, защото настоящата мега (готина) галерия представя двудневното събитие на така наречената Optima Ultimate Street Car Invitational (OUSCI), асоциация, която възниква в резултат на едно, да го наречем, здравословно раздразнение. През 2008-ма година, след поредното тунинг изложение SEMA, група хора се „издразват“, че колите на шоуто седят чистички на щандовете и само претендират с цифри. Което ражда идеята за яко каране на „Лас Вегас Мотор Спийдуей“, а в последствие и на други писти, с цел наистина да се провери кой-кого. Да се види коя е най-бързата шосейна кола в САЩ.

И както във всеки един шампионат и тук си има изисквания, като основното е колите да са шосейни и да не са обути в състезателни гуми. Те се разпределят в четири класа, два от които GT и GTS. Първият е за автомобили произведени след 1990 г., който тежат минимум 1451 кг и чието задвижване е само на двете колела. Тук се състезават коли като Camaro MkIV, по-късните Ford Mustang, BMW M3, M5 и такива работи. В GTS пък са колите след 90-та, който също са над 1451 кг, но са с двойно предаване, като Nissan GT-R например. По-леките (от 1451 кг) попадат в GTL класа, а винтидж возилата се пускат в GTV.

Как става самото състезание? Ами, провежда се в два поредни дни, дисциплините са пет, а оценяването става по точкова система до 100. Това упражнение се повтаря на различни писти из Америка, за да се създаде шампионат, като титлата печели – сещате се – човекът събрал най-много точки през сезона.

Какви са тези дисциплини? Упражненията имат за цел да изкарат на яве различни качества на колите, като това на изработката и на добавените тунинг елементи. Оценява се също пригодността на возилото, а ежедневна употреба, прави се нещо като шосейно рали, след което всички се отправят към пистата.

Откъде идва чарът на тези събития? От една страна от факта, че тук говорим за готини хора, които не са професионални състезатели и които излитат от пистата доста по-често отколкото предполагате, от друга, заради чистото разнообразие от автомобили, което може да видите от настоящата мега галерия. Мъсълкари, като Camaro и Mustang, редом до MINI и Lotus, палитрата е изключителна.

Източник: topgear.com

Първородната Godzilla!