BMW M550i xDrive е по-бързо от M5. Галерия и фактите
Вече имахме такова заглавие, когато бе представена новата Серия 5, но сега BMW показва специално топ модификацията на новото поколение G30. И, директно от вратата - под капака: моторът.
BMW 550i xDrive М Performance се задвижва от 8-цилинтров мотор с обем 4,4 литра. Пълни се от две ‘twin-schroll’ турбини и разполага с технически „сладости“, като Valvetronic и Double-VANOS, като всичко това резултира и в сладки параметри. Максимална мощност от 462 к.с. при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 650 Нм (с 30 повече от 530d), при ранните 1800 об/мин.
Как се отразява това на вървенето? Положително. Ускорение от 0-100 за едва 4 секунди – по-бързо от актуалното M5 - и ограничение на 250 км/ч. Меко казано доброто ускорение се дължи и на xDrive задвижването, което (може да) приоритизира ос, когато е сухо и карате в спортен режим.
Иначе, колата идва стандартно с активни LED фарове, светещи до 500 метра. Новата серия 5 е първият автомобил в каса със серийни диоди отпред, като тази техника ще слиза все по-надолу по класовете. Въпреки, че все още е скъпа, BMW са решили че премиум петицата може да идва с тях без доплащане. От Серия 7 идва iDrive системата и визията на голяма част от интериора. Опционалният 10,25-инчов тъч дисплей върви и със система за разпознаване на жестовете, позната от топ модела на баварците. Радио, телефон, навигация и други, могат да се управляват чрез различни жестикулации.
Цената? В листите на BMW все още не фигурира сумата за България. Разположеният под 550i xDrive модел 540i xDrive с 340 коня започва от 121 250 лв. с ДДС. Разцъкайте оранжевите стрелки горе и разгледате колата.