Това Renault 5 Turbo е на 28 000 км. Продава се и е прекрасно. Галерия












Един от най-дивите хотхечове правени някога, резултат от нуждата за хомологация на рали варианта, който пък е „принуден“ от конкуренцията в лицето на Lancia и компания. Това е Renault 5 Turbo, колата, която е токова различна от обикновените версии на „петицата“, колкото си иска.
Двигателят? Тук вече работи на мястото на задните седалки, вместо под предния капак. Предното предаване? Вече е задно. Скоростната кутия е 5-степенна, а въпросният мотор е 1,4-литров с турбо, генериращ 160 к.с. и 210 Нм. Колата на снимките обаче е Turbo II, надградена със заводския пакет ‘Stage 2’ за над 180 к.с.
Не ви звучи много? За кола с такава база, задно предаване и най-вече, маса от 970 кг е доста добре. Ускорението от 0-100 км/ч става за под 7 сек, а максималната скорост е над 200 км/ч. Представете си какво е усещането да карате тази култова кутийка с 200 км/ч.
Конкретният екземпляр е изключително запазен и ще бъде продаден на търг от Bonhams в Скотсдейл, Аризона. Пробегът е под 28 000 км, като почти всичко по Turbo-то е оригинално. Почти, защото има лека промяна на окачването, гумите и накрайника на ауспуха, но заводските джанти и другите споменати части се продават с автомобила.
Как звучи едно такова култово Renault 5 Turbo II? Може да го чуете в историята на Герлен, който кара такова производство 1982-ра. Кликнете на снимката за да видите и видеото, разбира се, след като сте разцъкали 12-те кадъра на колата горе.