Mercedes-AMG Project One, хиперколата с 1000+ коня ще се задвижва от 1,6-литров V6. Любопитни факти и няколко снимки


11 Jan 2017

„Хиперколата е липсващото звено свързващо AMG с отбора ни във Формула 1,“ казва шефът на Daimler д-р Дитер Цетче. „Производството ще бъде строго ограничено, като в идеалния случай, ще продадем всички бройки още преди да сме доставили първата кола. Това е първият шосеен автомобил с двигател от F1 и смятаме, че целта ни е напълно постижима“.

Тобиас Моерс, шефът на AMG също има доста интересни изказвания по темата Project One. „Преди 5 години нямаше как да я направим [хиперколата]. Сега обаче, след като през 2016 продадохме 99 235 автомобила, можем. И за нас е пределно ясно, че този автомобил не може да се задвижва от V8 или V12. Той трябва да е нещо наистина специално. Кой друг освен нас може да изкара F1 двигател на улицата? Питах Анди (Кауъл, главният инженер по високоефективни двигатели в Mercedes) ‘можеш ли да го направиш?’, той ми каза ‘дай ми два месеца’, след което дойде и заяви ‘да, ще стане’“.

„Започнахме проучванията по проекта в края на 2015-та, като продължиха до февруари миналата година. Тогава вече имахме ясна представа как можем да го постигнем. Дизайнът на екстериора е замразен, в момента финализираме работата по интериора. Запалихме първия мотор през миналата годна.“

Тобиас Моерс също така посочва, че Project One е много повече от хиперавтомобилно упражнение от типа „И ние го можем“, а ще бъде ярък демонстратор на посоката, в която ще се развива AMG, като марка.

„За мен използването на V8 или V12 е безсмислено, при положение, че можем да направим нещо много по-ефективно. Именно затова използваме 1,6-литровия V6 с разделена турбина и електромотор на коляновия вал и задвижване на четирите колела. Ще използваме и всичко, което научихме от SLS Electric Drive: по един електромотор на всяко колело, векторно разпределение на тягата, всичко това ще присъства в Project One“.

Как ще изглежда колата? Моерс не е толкова словоохотлив по тази тема, но казва следното: „Имаме нужда от повече пространство за радиаторите и охлаждането. Може би някой от конкурентите ни нямат, но ние имаме. Колата също така ще използва уникална скоростна кутия“.

Кое обаче е най-голямото предизвикателство пред инженерите на Project One? Може би надеждността на F1 мотора? Моерс казва друго. „Да, разбира се, че изискванията при един шосеен автомобил са доста различни, но не това е най-големия проблем. Най-сложната задача е да направим този двигател легален за шосейна употреба, да свалим оборотите. Моторът в F1 болида работи на 4000 оборота на празен ход, на тази кола ще се върти с 1200.“

Доооста любопитно интервю на колегите от TopGear.com, от което също става ясно, че автомобилът ще бъде готов за изложението във Франкфурт, което отваря врати на 14 септември. Project One ще бъде и един доста добър подарък за самите AMG, който навършват 50 години от своето създаване. Повод, по който вече направиха и първо специално издание – AMG GT C Edition 50 (кликнете на снимката).

Супер симатяга!