Моторът на Фред Флинтстоун: 1982 Honda CX500, изработен от камък. Галерия и инфо


13 Jan 2017

Без съмнение, това е най-странният къстъм байк, който някога сме виждали, а ние сме виждали доста. Да, имало е мотори с по-радикални разпределения, но този е странен не защото се управлява със завиваща предна главина или защото е 2x2, а защото елементите му са изработени от камък.

Байкът е дело на немския конструктор Крис Зерина, който го е кръстил с нежното име ‘Build da Fukker’. А основният материал вложен в проекта е базалт, доста тежичък вулканичен камък, който обаче се оформя относително лесно. Крис е започнал 450-килограмов блок за да стигне до обща маса на всички елементи от 60 кг.

Резервоарът е изваян (дума, която се ползва често при описание на дизайна и която няма как да седи по-намясто в случая) от цяло парче, във формата на оригиналния, но както може да предположите, побира по-малко бензин. Добра новина е това, че Зерина e подсилил рамата на байка, а под изваяната седалка е заварил 4-милиметрова стоманена тръба. Същата не била толкова неудобна за седене, колкото може да се предположи, казва конструкторът.

Крис казва също, че най-трудният за изработване елемент са били „спойлерите“ около фара. Но с търпение, работа и малко лепило, всичко е паснало както трябва. После обаче, катастрофа – двигателят на мотора гръмнал по средата на проекта. В резултат Крис взел крути мерки, жена си и отишъл на почивка в Тоскана. Там заредил батериите и две седмици по-късно монтирал нов двигател, както и адекватно за масата на мотоциклета окачване. Отпред работи вилка от Honda VT600 Shadow, а отзад два шока от Harley Dyna.

Мотоциклетът тежи доста, 350 килограма сух, което реално е по-малко от един добре оборудван Harley-Davidson Electra Glide. „Моторът се движи доста нормално,“ казва Зерина. Убедени сме, че е така. Талантливият „скулптор“ възнамерява да постави рекорд на Гинес за най-бърз мотоциклет от камък, след което да направи и базалотов Harley Sportster. На който обаче ще сложи и предна спирачка. „Никога повече няма да карам без такава,“ допълва Крис...

Колко по-лек може да бъде един CX500? Sacha Lakic Design дават готин отговор с тази Honda CX500 GTS (кликнете на снимката).

Сбогом V10!