Този 1999 Merc SL 73 AMG е един от най-готините роудстъри правени някога. Галерия и причините

  • Галерия от 10 снимки. Галерия от 10 снимки.

28 фев 2018

Ако се вълнувате поне малко от коли, няма как да не уважавате Merc SL поколение R 129, а ако се вълнувате достатъчно, значи знаете и за съществуването на това чудовищно изпълнение. R 129 се произвежда от 1989 до 2001 г., като за този период са направени над 210 000 броя, с общо 8 мотора, чиято мощност варира между 190 к.с. и – удар с барабанна палка – 525 к.с.

За нас това е един от най-добрите роудстъри правени някога. С него идва и първата система с активни ролбари при преобръщане в света, първото окачване с електронен контрол, а тази най-мощна версия е чиста дефиниция на понятието луксозен спортен автомобил. Ето и причините, поради които Merc SL 73 AMG е един от най-готините роудстъри правени някога.

Дизайнът. Оригиналната визия на R 129 е изваяна през 1984 от Бруно Сако и Йохан Томфорде, като дори днес изглежда стилно. А в тази късна версия от 1999 г. е просто прекрасна. Предлага се и с твърд покрив, който дори има стъклен люк. И му отива страшно.

Скромността. Да, скромността. Макар и тежащ 2051 кг, този роудстър с масивен V12 изглежда доста скромно. Джантите са 18-инчови с гуми 245/40/18 и 275/35/18, отпред няма огромни отвори за въздух, а отзад има само две малки тръби. Днес A45 AMG изглежда по-агресивно от този Benz.

Откровеността. На задния капак пише 7.3, под предния работи 7291-кубиков V12. Тази кола е от ерата на честността: SL 500 беше с 5-литров мотор, SL 600 с 6, преди постепенно да се стигне до ситуацията с A45 AMG, модел в който работи 4,5.., тоест, извинете, 2-литров турбо мотор...

Двигателят. Въпросният V12. Масивният V12 M120S. Това е най-големият мотор вграждан някога серийно в SL, а почти сигурно и в кола на Mercedes-Benz. Показателите му са чиста наслада: 7,3-литра, една дузина цилиндри, максимална мощност 525 к.с. и максимален въртящ момент 750 Нм. Седемстотин и петдесет нютона, през 99-та.

Динамиката. Тя разбира се е в следствие на този магичен мотор. Ускорение от 0-100 км/ч за 4,6 секунди, 0-200 за 15,3 и максимална скорост, когато се деактивира ограничителя, 302 км/ч. Триста и два в 2-тонен луксозен роудстър, през 99-та. Нищо чудно, че Хорацио Пагани избира този мотор за Zonda.

Рядкостта. Merc SL73 AMG е най-редкият SL не само от поколението си R 129, но и от всички поколения около него. Направени са само 85 коли, като в момента в mobile.de се продават две, едната от които е тунингована допълнително. Оригиналната е на 140 хил. км, с първа регистрация 1997 г. и струва 199 000 евро.

Тоест, единственият свестен екземпляр в mobile-то е със 70 000 евро по-евтин от чисто нов Merc G 65 AMG, колата в която работи най-големия актуален AMG мотор. Който е с обем от 6 литра... Кликнете на тази G 65 за да се запознаете с още няколко абсурдни факта около модела.

Коментари
  • мимо

    мимо
    17 яну 2017 - отговори

    доста глупости и неверни неща прочетох в този сайт....не става така момчета , по добре кратка статия отколкото този ш*т
  • Телевизира на Елвис
    Култов...и също толкова безсмислен. Още оригиналния 600SL със 120 мотор почти не можеше да се кара, пък този- съвсем. Мотора е тежък и това малко купе става адски дебалансирано, особено имайки предвид, че по-тежката половина на тоя топуз виси пред предната ос. По повод честността и "едно време нямаше никаква разваляща се електроника" Хммм, я да видим. М120 е изключително термонатоварен двигател и целия е опасан с датчици, ел.инсталация и има два дебитомера, два компютъра (по един за всеки ред цилиндри) и една камара други сложнотии. Само компютрите и още няколко модула отговарящи за мотора са разположени в една алуминиева щайга със собствена система за вентилация. Системата събира над 20 литра антифриз, а мотора се зарежда с над 10 литра висококачествено масло, от което при изправно състояние той изпива между 2 и 4 литра между смените. Разхода на гориво не се коментира. Просто средния разход на М104 (редови шестак) го взимаш, и го умножаваш х2. В случая с АМГ, по 2.5 :-) 12 бобини, 48 клапана... Навремето примирахме от уважение пред цялата тази филхармония, но с годините, когато всичко това започна да остарява.... Абе само състоятелни хора, които разбират, четат и имат време и подходящи условия да се занимават могат да си позволят да притежават правилно кола с М120 мотор към днешна дата.
Коментирай

Sending ...