Mercedes-AMG G 65 генерира 630 коня и е 5,5 пъти по-скъп от VW Touareg. Няколко абсурдни факта за модела + галерия


02 Jan 2017

По колата няма нищо ново за 2017-та, защото Merc-AMG наскоро обновиха цялата гама на G-Class, включително и тази най-абсурдната версия G 65 AMG. И понеже сме големи фенове на този модел-динозавър, решихме да ви представим приятна галерия с последния ъпдейт на колата, плюс няколко абсурдни факта около AMG модификацията G 65.

 

Единственият сериен SUV с V12.

Започваме от двигателя. Кому е нужен класически всъдеход, който е висок почти 2 метра, с отделно шаси - както си трябва за истински офроуд -, и с 6-литров битурбо V12 мотор? За да я има тази кола, значи има и такива клиенти. Двигателят е колосален: без проблеми влиза в широкия кош на G, като показателите му също са абсурдни. Максимална мощност 630 к.с. при 5000 об/мин и максимален въртящ момент от 1000 Нм, идващ при 2000 об/мин. И официален среден разход на бензин 17 л/100. Което значи реален около 25. В момента Mercedes е единственият производител на SUV с V12 мотор, Audi също правеха Q7 V12, но с TDI двигател и то до 2012 г. - колата бе чиста демонстрация в стил „Ние можем!“, но не бе хич рентабилна.

 

G 65 AMG е с 1,4 сек по-бавен до 100 от Lambo Diablo 6.0 VT.

Динамиката. С такъв вулкан под големия колкото маса за тенис капак очаквате и подобаваща динамика. Въпреки, че тежи 2,6 тона, G 65 AMG ускорява от място до 100 км/ч за 5,3 секунди, а максималната скорост е ограничена на 230 км/ч. Уточняваме, че тези цифри се случват в кола с два твърди моста и разпределение на въртящия момент отпред/отзад в отношение 50% / 50%. Супер. А, да, трансмисията: автоматична разбира се, със скромното наименование AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. За сравнение, Lambo Diablo 6.0 VT, последното преди появата на Murciélago, вдига сто за 3,9. Което е с близо един тон по-леко (кликнете на Lambo-то и ще отидете в приятна публиакция точно за тази кола).

 

Най-мощният G-Class струва, колкото 14 броя VW Polo GTI.

И накрая, може би най-абсурдният факт за Merc-AMG G 65 – цената. В България тази кола се продава за минимум 538 001 лв. и 90 ст. с ДДС. Сума, която се равнява на базовата цена на Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4MOTION (204 к.с.; 98 895 лв.), умножена по 5,5. Тоест, за парите на G 65 може да си купите 5 чисто нови Touareg-а и да ви останат над 40 хил. лв. Ако пък внезапно решите да се откажете от G 65, както и Touareg, и да похарчите тази пари за базово VW Polo, то ще може да и купите точно 24 автомобила с 1-литров мотор и 75 к.с.

 

Разликата в цената между G 65 и G 63 e един S 500.

Окей, тези аналогии не са толкова адекватни в смисъла на равнопоставеността, но дават ясна представа за крупността на сумата. Добре да сравним цената на G 65 с тази на един доста приличен неин аналог: G 63 AMG. Да, 63-ката изостава с 4 цилиндъра – 5,5-литров битурбо V8 -, но с нейните 575 к.с. не можем да я наречем слаба. Ускорението до сто е 5,4 сек, с 0,1 сек по-бавно (ако въобще може да се нарече така) от това на G 65, а максималната скорост е ограничена на същите 230 км/ч. Разликата в цената? Merc-AMG G 63 струва „смешните“ 284 184 лв. с ДДС, което го прави с 253 817 лв. по-евтин. Почти двойно по-евтин, като за остатъка може да си вземете и един Mercedes-Benz S 500.

 

Но, V12 си е V12 биха казали някои, онези които не се интересуват нито от цената, нито от разхода на гориво. А само от това да имат най-мощния G-Class, автомобил който продължава да чупи рекорди: наскоро във фабриката в Грац, Австрия, бе сглобен 20 000-ният Merc G-Class за 2016 година. Абсолютен рекорд за модела, който се продава вече 36 години! G-Class е по-жив от всякога!

И по този повод, след като разгледате галерията на Merc-AMG G 65 горе, ви каним натиснете графиката с размерите на колата тук долу, която ще ви отведе в още един доста любопитен материал за G-Class, озаглавен „Защо LR Defender умря, а Mercedes-Benz G-Class продължава да живее?“.

Сбогом V10!