Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series, бруталните факти около един от най-яките SL-и. Галерия и фактите


25 Jan 2017

Най-бруталният SL от поколение R 230, но и не само. Колата се произвежда от 2008 до 2011 г. и е единствения SL с фиксиран твърд покрив. Да, което го прави най-непрактичния SL, ако приемем, че колата с махащ се таван е практична. А тя не е. Особено когато имате 6-литров битурбо V12 под предния капак.

Защо ни харесва SL 65 AMG Black Series? Ами, вижте го само, няма такава агресия. Новосформираното тогава Performance Studio на AMG взима „нормалния“ SL 65 AMG и го усилва на макс. Като за начало, хората там му слагат с 12% по-големи турбини, пипат още няколко неща, в резултат на което 5980-кубиковия мотор избълвва 670 к.с. при 5400 об/мин и 1000 Нм между 2200 и 4200 об/мин. Реално мега агрегатът прави 1200 Нм, но от Merc-AMG го ограничават на едва 1000, за да не направи кардана на тирбушон. Трансмисията е 5-степенния автомат AMG SPEEDSHIFT PLUS, сменящ доста по-бързо от стандартната кутия.

Динамиката е повече от респектираща. Ускорението от място до 100 км/ч е едва 3,8 сек, до 200 едва 11, а максималната скорост е ограничена на 320 км/ч. Цифри дължащи се не само на мега тягата под капака, а и на олекотяването с 250 кг (четвърт тон!) спрямо нормалния SL 65 AMG. Диета в резултат на демонтирането на механизма на покрива, самия покрив, който е карбонов, както и карбоновия капак, по-леките джанти, кабоновите седалки и още готини работи. А този спойлер отзад излиза с 12 см при над 120 км/ч, което значи още една порция сила на притискане на заздницата. Която не е излишна.

Споменахме джантите, които са обути в Dunlop Sport Maxx GT с размери 265/35 R 19 и 325/30 R 20, а зад тънките спици се въртят 390-милиметрови дискове отпред стискани от 6 бутала, както и 360-милиметрови „пици“ с 4-бутални апарати отзад. Колко струва днес един такъв SL? Естествено отскочихме до mobile.de, където се продават 14 коли, най-скъпата е на 8600 км за която искат 1 112 500 евро. Хъъъ-хъъъм.

Което са ааааадски много пари и почти 6 пъти повече от 200-те хил. евро, който искат за един супер запазен SL 73 AMG, кола която предпочитаме. Защото е супер класика и защото би ни возила с масивния 7,3-литров V12, мотор работещ и в Pagani Zonda. Кликнете на този прекрасен SL 73 AMG за да разберете 6-те причини, поради които тази модификация е един от най-готините роудстъри правени някога.

Сбогом V10!