Това е новата Honda Civic. Идва с трицилиндров мотор и CVT… Спокойно, има и четворка с ръчка. Инфо и галерия


26 Jan 2017

Това е тя, нормалната версия на колата, която изпочупи Google през 2016-та (Civic Type R Concept). Или по-точно двете версии, в които ще се предлага колата в Европа, поне що се отнася до моторите. От Honda все още не са обявили какъв ще бъде дизела, като за начало ще имаме избор от само два VTEC TURBO бензинови мотора: 1-литров и 1,5.

Базовата кола ще идва с 1-литров 3-цилиндров агрегат със 129 к.с. при 5500 об/мин и 200 Нм при 1900 об/мин (180 Нм за CVT версията). В по-мощния Civic пък работи 1,5-литров агрегат със 182 к.с. при 5500 об/мин и 240 Нм (220 за CVT-то). Втората кола се познава и по двата централни ауспуха в стил Cooper S. И Jag F-Type…

Що се отнася до размерите, Civic Mk10 е по-дълъг със 136 мм, по-нисък с 20 и по-широк с 30 мм. Центърът на тежестта пък е слязъл с 10 мм надолу, което в комбинация с 52% по-коравото шаси, би следвало да означава по-приятна за каране кола. Отвътре със сигурност е по-приятна, има 7-ичов дисплей, площадка за безжично зареждане на телефони, както и дори HDMI изход, в случай че ви потрябва за нещо. Багажникът е с обем 478 литра, рекорден за класа казват от Honda.

Колата вече ще може да се поръча и с „четириточково адаптивно окачване“, свързано към бутон до скоростния лост. Система, която дебютира като „първа в света“ при Civic Tourer през 2014-та, а сега налична при нормалния Civic Mk10. Електрониката преценява ситуацията според триосните сензори на колата и прави возията адекватна на случващото се. Супер.

Какво мисли ние? Десетото поколение на Civic определено е интересен и не скучен автомобил, като за някой визията вероятно ще дойде прекалена. Ще видим какви дизели ще покажат японците, а с най-голямо нетърпение чакаме серийната версия на Type R. По последни данни колата ще се задвижва от 2-литров турбо мотор с около 350 коня, ще остане сръчка (ура!) и ще продължи да бъде с предно предаване. След като разгледате обилната галерия на 1.0 и 1.5 колите горе, може да цъкнете на тази супер яка концепция, тук долу.

Сбогом V10!