Това 1983 Renault 5 Turbo 2 е на 5900 км и е от Пловдив. Продава се в Париж, цената е 95 000 евро. Галерия и инфо


31 Jan 2017

RM Sotheby’s е най-голямата и известна аукционна къща за класически автомобили в света, в това няма спор. И често списъците с лотовете за дадени търгове са изпълнени със суууупер редки четириколесни (и не само) съкровища, които ако не бяха попаднали там, щяха да си останат в тъмнината на рядко осветяваните гаражи, в които ги държат техните собственици т.н. колекционери.

Днес обаче попаднахме на тази находка, лот №107 от търга в Париж, който ще се проведе на 8 февруари. Зад него стои кола с рег. номер РВ 2718 РС, нашенски, пловдивски номер, а въпросният е закачен за един от най-култовите хотхечове на всички времена - 1983 Renault 5 Turbo 2. Автомобилът е с номер на шасито VF1822000E0000188 и е на едва 5900 километра.

В сайта на къщата не се споменава нищо от историята на конкретния автомобил, така че не можем да знаем дали е наскоро купен от нашенец, който е решил да стегне и продаде колата. Пише само, че е оборудван с неоригинални кожени седалки, които били доста комфортни. Но, без значение, факт е че това прекрасно Turbo 2 е с пловдивски номер, което някак си ни кара да се чувстваме доволни, че такъв рядък автомобил носи подобен номер. И, същевременно, по-силното чувство е за тъга, защото след 8-ми РВ табелата вероятно ще бъде сменена с френска, немска, италианска или един Бог знае каква. Жалко.

Жалко, но поне колата продължава да съществува и да е в добро здраве. Задвижва се от централно разположен 1,4-литров 4-цилиндров турбо (разбира се) мотор с мощност 160 к.с., пълнен с бензин от механичен инжекцион Bosch K-Jetronic. Трансмисията е 5-степенна механична, задвижването е задно (за разлика от предното на всичко останали 5-ици), а окачването е с двойни A-раменни носачи в четирите края. Реално, това е повече от кола със състезателни гени.

Търгът в Париж наистина ще бъде интересен, като там ще се продаде (поне) още един супер рядък автомобил, по-рядък и от това нашенско Renault – това 1964 Porsche 901 Cabriolet Prototype от Karmann (кликнете на колата за историята и галерията).

Сбогом V10!