„Aria Fast Eddie ще бъде американското Bugatti“. Карбон, централен мотор, 650 к.с. и 1315 кг. Галерия и инфо


17 Feb 2017

Доста амбициозно изказване от страна на Николас Дейвид, човекът сътворил дизайна на купето, което виждате на снимките. Компанията, която смята вкара в ограничена серия тази кола се нарича Aria Group, хора занимаващи се основно с изработка на концептуални експонати за Ford, Honda, Kia и други, както и с авиация, архитектура и още няколко неща.

И, нещо касаещо пряко случая с Fast Eddie, работата на Aria Group с композитните материали и по-специално с карбоновите такива. Именно те изработват въглеродните купетата на Porsche 911 за Singer Vehicle Design (кликнете на името, ако го чувате за пръв път). Тоест, знаят това-онова за конструирането на автомобили.

Fast Eddie най-вероятно ще се казва по друг начин, когато (и ако) стигне до серийно производство, но концепцията е обещаваща: централно разположен GM LT4 V8 двигател и карбонова конструкция изработена от Aria. Дизайнът споменахме, че е дело на г-н Дейвид, който е работил за Land Rover/Jaguar – XKRS, концепцията CX-75, както и наследника на LR Defender DC-100. Дотук добре.

Въпросният мотор е с 650 к.с. и 880 Нм, добри параметри, обвити в прилично изглеждащи форми. Само че по времето по което се планира да се появи този автомобил ще излезе и новото поколение на Chevy Corvette, вече ще е с централно разположен двигател. А това не е особено добре за новоизлюпено произведение от не особено известна марка, каквото е и ще бъде Aria Fast Eddiе или както ще се казва колата в крайна сметка.

И точно тук контрира Николас Дейвид, в интервюто проведено от Пат Девру (човекът на TopGear UK в САЩ): „Нашата кола е доста по-екстремна по отношение на динамиката и дизайна. Не я поставяме срещу бъдещия Vette, нито пък срещу Ford GT или Lambo Aventador. По отношение на възможностите за персонализация и ексклузивността, по-скоро я приемете като американско Bugatti...“ Смели думи за кола, която дори не е ясно дали ще се произведе.

Цената? „Все още не сме я определили, а и тя зависи от обема на производството. Ако направим 20+ броя тя ще е една, ако са само няколко униката очевидно ще е друга. Но може да се каже със сигурност, че ще е минимум колкото на едно Singer Porsche.“ Което значи най-малко 500 хиляди щатски долара. Ауч. Но това пак са пари за семки в сравнение с тези при Bugatti и Pagani. Да видим.

Тази кола е добър повод да кликнете и на рендъра на Motor Trend, който си представят новия Corvette C8 по този начин. Ако го направите, ще разберете и какво знаем за силно очаквания нов Vette.

 

Сбогом V10!