Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid радва с 680 к.с. Отскубвате я от щепсела и вдигате сто за 3,4 сек. Галерия и инфо


25 Feb 2017

Най-мощната Panamera вече е хибридна. Или по-точно казано, втората хибридна версия в гамата на Panamera се явява и първенец по показатели в разнообразието, което се състои от вече седем задвижвания. Топ изпълнението се казва Turbo S E-Hybrid и на практика представлява Panamera Turbo с добавен електромотор, батерия и съответния хардуер и софтуер, който да управлява цялата тази сложнотия. Резултатът е впечатляващ.

Panamera Turbo S E-Hybrid се задвижва от 4-литровия битурбо V8 с 550 к.с. и мощен 136 к.с. електромотор. Комбинираните системни показатели са 680 к.с. и 850 Нм, задвижващи четирите колела през 8 степенна трансмисия. Колата тежи 2410 кг (в по-дългата версия Executive) и вдига 100 км/ч от място за едва 3,4 секунди. Три и четири до сто и 310 км/ч, като имате предвид, че тежащото с 865 кг по-малко 911 Carrera GTS (450 к.с., кикнете на червената кола) вдига сто за 3,7 сек. Официалният среден разход на Turbo S E-Hybrid е 2,9 л/100 км, който ни кара да се смеем.

Porsche просто го могат. Колата е страхотна. И освен двата мотора, в колата е монтирана литиево-йонна батерия с капацитет 14,4 кВт и система за течно охлаждане. Пълното и зареждане от обикновен 10-амперов контакт с 230 волта трае около 6 часа, а ако е поръчан опционалния по-мощен бордови чарджър (7,2 кВт при 3,6 кВт серийния) и се ползва 32-амперов източник, „пълненето“ отнема разумните 2,4 часа. Количеството електричество е достатъчно за еко пробег от 50 км, при избран режим E-Power, иначе може да оставите колата на Hybrid Auto и тя сама да си взема решенията как да ползва потока от електрони в комбинация с тягата на V8-мака.

Може би единственото неприятно нещо в този автомобил е цената, която в Германия започва от 185 736 евро за „нормалната“ къса версия (2905 мм междуосие и дължина 5049 мм), а 150-те мм повече в колесната база на Porsche Panamera S E-Hybrid Executive излизат 13 447 евро допълнително. Което прави по 90 евро за милиметър. Охх. Но ако това на дали притеснява хората оглеждащи се за подобен тип автомобил. Те вероятно вече имат и GTS, като този тук долу, който се явява най-готината версия на 911 (кликнете на колата за галерията и инфото).

 

Сбогом V10!