Това е Nissan Patrol ‘GT-R’ Safari, колата която би Porsche 918 в The Grand Tour. Прави 320 км/ч от място за 800 метра. Галерия и видео


22 Jul 2017

Бруууутааалеееен! Тези от вас, които са гледали последния 13-ти епизод на The Grand Tour веднага познават машината. А за тези, които не сте, само ще кажем, че Хамънд бе унижен зад волана на мощното 887 к.с. Porsche 918 Spyder, което вдига сто от място за 2,6 секунди, в драг гонка. От тази кола, видимо Nissan Patrol Safari…

Която всъщност се оказва тунингован Nissan GT-R с коруба от Patrol. Но не точно. Първо, че чарковете под до голяма степен квадратната каросерия не са съвсем заводски и второ, по самото купе има доста пипнати неща. Като например предния капак изработен изцяло от карбон и дори в него са монтирани въздуховоди свалени от донорския GT-R. Предната броня на Patrol-a също е изцяло карбонова, макар че половината е боядисана в бяло.

Въпросното видео е съвсем ново и е дело на човека от 1320video, като това на практика е първата медийна поява на бруууталния Patrol след дебюта му в The Grand Tour. Механикът описващ колата дори казва, че машината дълго е седяла в тайна преди епизода. Други забележителности? Ами, почти всичко.

Реално целият задвижващ тракт е от Nisasn GT-R R35: двигателят, трансмисията, подрамите, дори таблото вътре е почти изцяло от GT-R, както и дръжките на вратите отвън, макар че не приличат много на такива. „Всичко, което можеше да се свали от GT-R-а е в тази кола,“ казва човекът. Моторът е сериозно пипнат, разпробит до 4,1 литра и доколкото успяваме да чуем от разговора, той е пипан от човек на име Майк, „работил в T1 преди да започне свой бизнес“. T1? Сещаме се за T1 Racing Development, известни с бруталните си R35-ци.

Мощността? „В момента е на около 900 к.с.,“ казва механика. Но малко по-късно във видеото ‘1320video’ се вози при собственика от който стават ясни реалните цифри. Поне при средна настройка на турбините, колата генерира 1500 к.с.... При пълно надуване мощността отива към 1900! Резултатът? Ами, също се споменава от човекът с тениска на Syvecs Powertrain Control, който казва, че машината вдига 320 км/ч за 800 метра. Потегляйки от спряло положение... Реално въпросът на госта е колко прави за четвърт миля, което не е 800 метра, но без значение, постижението е феноменално.

Гуми и спирачки? Hoosier сликове с неизвестен размер, качени на джанти японски Rays Engineering, а в тях карбо-керамични спирачки от каталога с опциите на Nissan GT-R. На въпроса как се кара това нещо, собственикът отговаря с „Малко странно, ако трябва да съм честен“. А същият този пич с тениската на Syvecs по-рано казва „При около 340 км/ч започва да се отлепя... Така, че не е добре да се настъпва повече...“ Чудовище, което адски много ни допада.

Сбогом V10!