Новото Porsche 911 GT3 е най-добрата спортна кола на планетата: 500 коня, ръчни скорости. Галерия и инфо
Най-добрата спортна кола за ежедневна употреба, без съмнение. Карали сме предходното поколение на писта, заедно с 911 Turbo и на практика цялата гама на Porsche, но нищо не се усеща така, както GT3 със задно предаване и атмосферен мотор. А сега имаме ново, макар и еволюция на старата кола.
Двигателят е нов. Обемът е нараснал от 3,8 литра на 4 литра (3996 куб. см), само че машината не е същата като в 911 GT3 RS и 911 R. Коляновият вал например е с по-голям диаметър и е кух за да служи и за маслопровод: смазочната течност се доставя непосредствено до контактните площи на вала и мотовилките. В резултат налягането на маслото е паднало, което е довело до по-малко вътрешно триене, оттам по-малко загуби и повече мощност и повече мощност. Всмукването също е променено, както и системата на клапаните, но няма да изпадаме в тези подробности.
В резултат моторът се развърта до 9000 об/мин, с 200 оборота повече от агрегата в GT3 RS и 911 R, като шефът на Porsche GT отдела, на практика създателят на тази кола, казва „Последните 500 оборота са доста забавни“. Андреас Пройнингер е страхотен и наистина запален по автомобилите човек. Максималната мощност вече е 500 к.с. при 8200 об/мин, а максималния въртящ момент 460 Нм при 6000 об. Андреас казва също, че моторът е изключително приятен и в ниските обороти и по никакъв начин не страда от анемия и в началото на своето развъртане.
Други промени? Колата отново идва серийно със завиващи задни колела, но софтуерът за управлението им е нов. Има и нови детайли по окачването, предната и задната броня са изработени от нова по-лека сплав, а задното крило седи по-назад и по-високо. Това, заедно с оптимизирания под на Porsche 911 GT3, е довело до 20% увеличение на силата на притискане без увеличение на съпротивлението. При максимална скорост GT3 генерира 150 кг сила на притискане, точно колкото и 997 GT3 RS, което е показателно постижение.
Ръчни скорости, ура! Или поне ура за хората, които ги предпочитат. И ние им се радваме, макар че новото 911 GT3 е по-бързо със 7-степенната PDK кутия (6-степенната механична се предлага без доплащане). Ако ще карате колата на писта и в трафика, PDK-то определено е вашата трансмисия. Ако ще карате повече по междуградски и планинснски пътища, ръчката няма равна, като удовлетворение. Кутията е идентична с тази в 911 R.
Освен възможното наличие на лост за ръчно превключване в интериора има и нов волан, по-малък, с диаметър 360 мм, което прави усещането още по-спортно. Реално диаметърът му е с 20 мм по-малък от този на стандартните стоманени спирачни дискове. И пак, ако ще морите системата редовно на писта, Porsche предлагат 410-милиметрови карбо-керамични дискове за отпред и 390-милиметрови отзад. Те се въртят заедно с 20-ичнови джанти обути в гуми с размери 245/35 ZR20 и 305/30 ZR20 отзад.
Динамиката? Новото Porsche 911 GT3 екипирано със 7-степенна PDK кутия ускорява от 0-100 км/ч зза 3,4 секунди, а от 0-200 за 11. При поръчана ръчна трансмисия времената са съответно 3,9 и 11,4 секунди. Разликата в максималната скорост не е голяма, 318 км/ч с PDK и 320 км/ч с ръчни скорости.
Недостатъци? Вероятно само цената, която в Германия започва от 152 416 евро. Без съмнение това е най-доброто GT3 правено досега и съответно най-доброто атмосферно 911. Което вече може да се поръча и с ръчни скорости. Ура. Автомобилът дебютира в момента в Женева, заедно с още приятни новости от Porsche, като например първото комби на марката – Panamera Sport Turismo (кликнете на колата за подробностите).