‘Dark Passenger’ Honda CB750K, проклятието на Federal Moto. Галерия и инфо

  • Галерия от 10 снимки. Галерия от 10 снимки.

12 Mar 2017

„Този мотор бе проклятие за нас, нашият ‘Dark Passenger’“ казва Петер Мюлер от Federal Moto. „Всеки, който се е занимавал със стари мотори знае как е. Харесваш и купуваш готин байк на години, вероятно даваш повече пари за него отколкото струва, след което започват проблемите“.

В случая с този Honda CB750K гръмва двигателят, валът изяжда главата и моторът остава в ъгъла на ателието за известно време. Екипът на Federal Moto така и не намират достатъчно време да ремонтират байка, а всеки път когато се захващат с него изскачат все нови и нови проблеми. „Предишният собственик се е пробвал да го превърне в кафе рейсър, като в процеса бе съсипал почти всяка една част,“ добавя Мюлер. Накрая решихме да го дадем на местен майстор, който да го оправи, докато ние се занимаваме с клиентските ни мотори.

В последствие обаче се оказва, че този ход е поредният прът в спиците на Federal Moto. Въпросният механик се оказва измамник, моторът преседява в работилницата му още една година, а това което свършва по него е повече във вреда на машината отколкото в полза. Мюлер прибира обратно това CB750K и в крайна сметка FM свършват нужната работа за възстановяване на мотора. И, три години по-късно, след ред злополуки, байкът е готов.

„Смятаме го за класически кафе рейсър, но с различен почерк, заради издължената опашка и вдигнатият нагоре ауспух“. Повечето компоненти вложени в него са от CB750-ици, но от различни поколения. Резервоарът е свален от 72-ра CB750, вилката е от CB750F (Super Sport), но с горен тройник от Cognito Moto. Federal Moto запазват оригиналните колела, като ги преоборудват с нови спици от неръждаема стомана. Спирачните пък са интересна комбинация от апарати датиращи от 1969-та с къстъм ротори, а спирачните маркучи са с оплетка от неръждаема стомана.

Двигателят? Така проблемният възел е преоборудван с карбуратори от 1973 CB750, а изпускателната система е 4-в-1 изработена ръчно от Arc Academy в Чикаго и комбинирана с Danmoto GP Extreme накрайник. Задната част пък е свалена от ударен 1978 KZ1000, преработена на ръка и качена на задната къстъм секция на рамата. Що се отнася до осветителните елементи, фарът е от 1978 Honda GL1000 Gold Wing, а отзад работи LED лента.

Крайният резултат от тази трудно свършена работа е доста приятен, а Federal Moto вероятно са щастливи, че всичко е свършило. И след, като разгледате десетте снимки може да кликнете на този CB750 дело на Auto Fabrica.

Лукс от Китай!