Quadro4 не е макси скутер, а... SUV. Има четири колела, хидро-пневматика и може да се кара с категория B. Галерия, видео и инфо


18 Mar 2017

Quadro е марка, която сме убедени, че не сте чували, защото е непозната. Седалището и се намира във Вакало, Швейцария, а продуктите и са любопитни, защото са нещо като макси скутери, но не точно. Нещо като трайкове, но не точно, и нещо като ATV-та, но не точно. В България вече свикнахме с триколесните моторетки на Piaggio, както и по-наскоро стъпилия с трите си гуми у нас Peugeot Metropolis.

А тази марка влиза свежо в България с две моторетки, които... не са точно моторетки. Моделите са два, Quadro3 и Quadro4, а от компанията ги класифицират като... SUV-та. Таддаам! Ние си представяме доста различни работи зад това съкращение, но за него си има обяснение и това е, че трите букви седят за Safe Utility Vehicle. Ето ви още една излишна абревиатура плод на маркетинга, зад която обаче седят интересни возила.

Quadro4 е по-любопитното за нас, именно заради това което пишем по-горе, че вече сме посвикнали с 3-колесните едри скутери. „Четворката“ идва с толкова колела и ползва патентована от швейцарците система на окачването работеща с хирдо-пневматика. Като чуем последното се сещаме за Citroen DS 19, но тук HTS Hydraulic Tilting System схемата е малко по-различна и позволява на возилото да се накланя в завой до ъгъл от 45 градуса. Кинематиката е доста интересна, във видеото ще видите точно как работи.

Двигателят? Едноцилиндров мотор с обем 350 куб. см, мощност 30 к.с., максимален въртящ момент от 25 Нм и трансмисията CVT. Тоест не се занимавате със смяна на скорости, като при скутерите, само въртите ръкохватката, а задвижващи са двете задни колела. Масата на незаредената машина е 257 кг, което е колкото един едрокалибрен макси скутер. Quadro3-ката ползва същото предно окачване, но отзад е с едно колело и класическа схема с два амортисьора и пружини. При него двигателят генерира 27 коня, 29 Нм, а масата е 200 кг.

По случайност видяхме току-що първите пристигнали у нас екземпляри още с найлоните и смеем да твърдим, че машинките – освен доста любопитно – изглеждат и качествено сглобени. Скоро ще имаме възможност и да ги караме, а вие ще може да ги пипнете в рамките на идното изложение Moto Expo, ако се метнете до Sofia Ring Mall между 25 март и 2 април.

Сбогом V10!