Този 1967 Chevrolet Camaro Twin Turbo с 1100 коня на гумите е изродски. Интериорът му също е брутален. Галерия и инфо

  • Брутална галерия от 40 снимки. Брутална галерия от 40 снимки.

23 Mar 2017

Може би най-бруталната кола, за която сме писали някога, не като мощност, не като изработка, не като внимание към детайла, ами като всичко това взето заедно в пакет. Това 1967 Chevrolet Camaro Twin Turbo е правено в Далас, Тексас и е брутално. Дело е на Майк Дуслод, който е отчасти техничар, отчасти луд гений, и отчасти – определено – артист. Той завежда собствен гараж на Dusold Designs, а в това Camaro е вкарал цялото си въображение.

Идеята е била да създаде състезателна кола на базата на първото поколение Chevrolet Camaro, която да бие всички тунинговани Corvette-и и компания на драг правите. Но проблемът бил, казва Майк, че Camaro MkI е ужасно тежко и с ужасно разпределение на масите, наред с други по-незначителни пречки. Затова г-н Луд Учен подхожда радикално.

Солидната задна ос е свалена и заменена с окачване от Corvette Z06, с което е дошъл и диференциалът с ограничено приплъзване, а Tremec T-56 трансмисията също е монтирана отзад. Това, заедно с подмяната на повечето панели от каросерията с карбонови (плюс няколко детайла от неръждаема стомана, брутални!), е довело до почти перфектно разпределение на масите. Самата кола пък тежи едва 1300 кг, като имате предвид, че тук говорим за щатски шлеп със... 7-литров битурбо V8 под предния капак.

Моторът, Той е сглобен от LS7 блок модифициран от ERL Performance, всмукателната система е от LS3, а главите са LS9. Към това Майк e добавил и двойка Precision 56-милиметрови турбини в резултат на което е получил едни добри 1100 к.с. на задните колела при 6800 об/мин. И, предполагаме, доста приличен звук.

Казахме, че Майк е модифицирал задното окачване с такова от Vette, но за предното е решил да разчита на собствените си усилия: той и неговите хора проектират и изработват от нулата изцяло нова предна схема с двойни A-раменни носачи. Идеята е била конструкцията да бъде лека, да бъде адски здрава и да даде комфорт на гумите 18-инчовите BFGoodrich g-Force Rival с размери 335/30. Бруталното Camaro търкаля по един такъв каучуков валяк във всеки от четирите си края.

Интериорът? Изумителен, посветен изцяло на самолетната тематика. Освен съдовете с хидравлична и спирачна течност, които са поместени в самото табло (Майк е обсебен от перфектното разпределение на масите), всичко останало е с действителен самолетен произход. Уредите са свалени от култовия витлов изтребител P-51 Mustang (отзад работи електроника Auto Meter), а скоростният лост реално е джойстикът, с който пилотите на McDonnell F-101 Voodoo са се прицелвали и са изстрелвали ракетите си. Кокпитът е маниакален!

Динамиката? Доста прилична. Колата покрива четвърт миля за 10,32 секунди, а терминаланта и скорост е 240 км/ч. Максималната е един Господ знае колко, но не е и толкова важно. Важното е, че автомобилът е суууупер готин и вероятно ще заеме челно място в секцията от съзнанието ни озаглавена „Любими возила“. И по някакъв начин ни напомня за доста различния, като подход, но също мега брутален Vicious Mustang, този тук. След като разгледате 40-те маниашки кадъра на Camaro-то, кикнете на него.

 

Лукс от Китай!